Avatar billede ryt Nybegynder
11. april 2002 - 18:50 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af startpartitions størrelse

Hvordan ændrer jeg størrelsen på mit C-drev(Ntfs)?Jeg har prøvet fdisk fra en 98´ bootdiskette, lissom jeg har prøvet at formattere ved at højreklikke på C-drevet i stifinder.Begge uden held.
Vil blive glad for lidt (hurtig)hjælp:)
Er newbie.
Avatar billede krukken Juniormester
11. april 2002 - 18:51 #1
HAr du partition maigc?! Ellers få det?!
Avatar billede ryt Nybegynder
11. april 2002 - 18:53 #2
Har ikke tid eller råd. Kan det ikke gøres på en anden måde?
Avatar billede krukken Juniormester
11. april 2002 - 18:53 #3
Det virker nemlig!
Avatar billede krukken Juniormester
11. april 2002 - 18:53 #4
Du kan fdiske!
Avatar billede ryt Nybegynder
11. april 2002 - 18:56 #5
Til krukken. Gider du forklare hvordan jeg kan fdiske, da jeg har prøvet,men får en fejlmelding hver gang jeg prøver?
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. april 2002 - 18:57 #6
Og derved miste alt du har liggende på den partiation og de andre partiationer du har på din hd.
Avatar billede ryt Nybegynder
11. april 2002 - 18:59 #7
Det er OK at miste alt.Jeg vil gerne lægge maskinen ned og starte med en ren maskine!
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. april 2002 - 19:04 #8
oki så kan du sagtens bruge et drev partiationeringsprogram, men er der ikke noget med at Fdisk ikk kan klare NTFS drev???
Avatar billede ryt Nybegynder
11. april 2002 - 19:14 #9
Jeg har faktisk ikke fået ideer, som jeg ikke allerede har forsøgt, men tak for ulejligheden.
Avatar billede ryt Nybegynder
11. april 2002 - 19:15 #10
Jeg logger af nu, men vender tilbage senere.
Avatar billede s_d_j Nybegynder
12. april 2002 - 14:17 #11
Jeg kan se i har nogle små problemmer med partitionerne  og filsystemerne som i gerne vil ändre! Hvis jeg ikke tager helt fejl så er det vel Win XP i har installeret og blot önsker at udvide jeres partitioner samt lave dem om fra NTFS til FAT32? I er også inforstået med at ALLE data bliver bläst fra alle partitioner på den harddisk i vil partitionere?

Desuden hvad er det for en fejlmelding i får! Jeg vil gerne vide det; inden jeg går videre med en beskrivelse af hvordan i klare at ändre partitioner og filsystemer!!!

Med venlig hilsen

S@muel D@msgaard J@cobsen