Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 17:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MRTG PÅ SPEEDSTREAM ROUTER

Hej...
Nu er jeg efterhånden træt af at slås med MRTG!
Jeg har en Speedstream router (model 2601), som jeg vil måle hvor meget den sender og modtager. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. april 2002 - 18:03 #1
du kan bruge et lille program som DU Meter. det viser i et lille vindue hvor meget du up/downloader og i bunden skriver den det i KB/sec
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 18:13 #2
jeg snakekr om MRTG... kender godt dumeter
Avatar billede langbach Nybegynder
11. april 2002 - 21:05 #3
1. Er du sikker på at snmp er enabled i routerens opsætning (og til din ip)
2. Forsøger du at tilgå det rette community (typisk "public" men kommer an på konfigurationen)

En god måde at se på om routeren virker som forventet er fra (unix/linux at bruge kommandoen "snmpwalk", der findes sikkert noget tilsvarende til windows - prøv google)

Når du kan trække data fra routeren på den måde, så kan du begynde at bruge et program som eks. mrtg der benytter snmp som underliggende protokol.

Hvis det stadig er et problem må du spørge lidt mere specifikt.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 11:46 #4
Lukketid. Det virker stadigvæk ikke.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 11:46 #5
.