Avatar billede urth Nybegynder
11. april 2002 - 14:38 Der er 19 kommentarer

kompilere NT app på 2000 platform

Hvordan kan jeg kompilere til en NT 4.0 workstation fra en 2000 platform?
Avatar billede jpk Nybegynder
11. april 2002 - 14:49 #1
Du lader være med at bruge noget funktionalitet fra komponenter/libs der kun findes på 2000.
Altså, skal du kigge i dokumentationen for de funktioner du bruger, om de også findes på NT4.
Avatar billede urth Nybegynder
11. april 2002 - 14:52 #2
Programmet er lavet på en NT4.0 workstation. Jeg forsøger at udvikle videre på det, men SetTimer lader ikke til at have den samme egenskab på 2000 som på NT.
Avatar billede jpk Nybegynder
11. april 2002 - 14:54 #3
SetTimer skulle gerne have samme egenskab på begge oberativsystemer.
Hvilken forskel mener du der er?
Avatar billede urth Nybegynder
11. april 2002 - 14:55 #4
Timeren kommer aldrig op at køre på NT'en når appen er kompileret på 2000.
Avatar billede soepro Nybegynder
11. april 2002 - 16:08 #5
Du kan formentlig ikke flytte en kompileret udgave af dit program fra en Windows 2000 til en NT maskine. Compileren genererer specifikke kald til DLL'er osv. som er OS specifikke, dvs. f.eks. til WIN32.DLL under Windows 2000 men til WINNT.DLL under NT. Du skal kompilere dit program på (eller til, hvis din compiler understøtter det) den OS platform hvor det skal anvendes.
Avatar billede urth Nybegynder
12. april 2002 - 08:23 #6
Og hvordan er det så lige man kommer afsted med det. Jeg bruger visual studio 6.0
Avatar billede jpk Nybegynder
12. april 2002 - 08:31 #7
Du kan sagtens kompilere dit NT4-program på en W2K-maskine!
Du skal bare gøre som jeg skrev ovenfor.
Det er selvfølgelig lettere hvis du har en NT4-maskine til rådighed og kan kompilere direkte på den.
Avatar billede urth Nybegynder
12. april 2002 - 08:44 #8
Kære jpk jeg kan ikke gøre som du har skrevet ovenfor, da programmet er lavet på en NT maskine, og virkede fint da det var kompileret på den. Men nu sidder jag ved en 2000 og skal kompilere programmet som stadig skal køre på en NT, men det fungere ikke som det plejer og det er timeren der ikke kører.
Avatar billede jpk Nybegynder
12. april 2002 - 08:52 #9
Jo, det har jeg forstået, men det jeg siger er blot at der ikke er noget egentligt i vejen med metoden. Jeg vil tro dit problem skyldes en eller anden form for inkonsistens i koden.
Er det Platform SDK's SetTimer du bruger?
Hvilket miljø/compiler bruger du?
Kompilerer du statisk/dynamisk med libs?
Avatar billede urth Nybegynder
12. april 2002 - 09:02 #10
Jeg arbejder med visual studio 6.0, og det er et MFC program. Og jeg bruger platform sdk og dynamiske med libs
Avatar billede jpk Nybegynder
12. april 2002 - 09:08 #11
Du skriver det er et MFC-program, men også at du bruger Platform SDK?

Er det CWnd's SetTimer du bruger, CWindows, eller Platform SDK's?
Avatar billede urth Nybegynder
12. april 2002 - 09:29 #12
this->m_timer = SetTimer(TIMER_ID, (this->m_period*60)*1000, NULL);
Ja nu kommer jeg til kort, koden ser ud som ovenfor.
Avatar billede jpk Nybegynder
12. april 2002 - 09:37 #13
I hvilken klasse kalder du SetTimer, hvad er den arvehieraki?
Arver den fx fra CWnd eller..?
Avatar billede urth Nybegynder
12. april 2002 - 09:40 #14
den arver fra CDialog
Avatar billede jpk Nybegynder
12. april 2002 - 09:44 #15
Som igen arver fra CWnd. Altså er det CWnd::SetTimer der kaldes
Avatar billede soepro Nybegynder
12. april 2002 - 09:49 #16
jpk >> Og ??? CWnd::SetTimer er vel ikke NT4 specifik så.
Avatar billede urth Nybegynder
12. april 2002 - 09:51 #17
Nej det er den vel ikke!!!
Avatar billede jpk Nybegynder
15. april 2002 - 08:38 #18
Hvilken type er m_timer?

Jeg har lige prøvet at lave en dialogbaseret MFC app, med en timer.
Timeren bliver firet både på den W2K-maskine jeg har kompileret det på og også på en NT4-maskine!
Avatar billede urth Nybegynder
15. april 2002 - 15:49 #19
Jeg må tilstå at det ikke er timeren det er galt med, men en tråd jeg vil starte i timeren. Det er som om den ikke vil starte. AfxBeginThread(function(), this);