Avatar billede koldstar Nybegynder
11. april 2002 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sms sender....

hejsa.
er der nogen der ved om tdc og de andre mobilselskaber har tænkt sig at tage penge for at sende sms'er over nettet?
jeg har nemlig lavet en sms sender, som før har virket fint, men nu går der pludselig ca. et dog før modtageren får beskeden, hvis altså han/hun overhovedet modtager den.

Avatar billede koldstar Nybegynder
11. april 2002 - 14:25 #1
dog = døgn
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
11. april 2002 - 14:28 #2
Nej det gør de ikke. Og det tror jeg heller ikke de kan.
Avatar billede cthun Nybegynder
11. april 2002 - 14:28 #3
Teledk begynder ikke at tage penge for deres sms'er, medmindre de får et nyt system til hjemmesiden (SMSC GateWay)..

I øjeblikket køre de med helt almindelig mail sms, hvilket vil sige at der kan gå fra 1 minut til flere døgn før man modtager sms'en!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
11. april 2002 - 14:28 #4
Kan man forresten prøve dit sms program...?
Avatar billede koldstar Nybegynder
11. april 2002 - 14:29 #5
okay. det er fordi at jeg i forskellige debatforums har læst at tdc har lukket for deres mailserver som de bruger til sms, men på deres hjemmeside står der at de bare har nogle problemer i øjeblikket....

jeg syntes bare det er mærkeligt at de har haft problemer i et par måneder
Avatar billede koldstar Nybegynder
11. april 2002 - 14:30 #6
nej. jeg har ikke adgang til den server hvor det skal ligge endnu. det er fordi at jeg bruget Jmail til at sende mailen og det har jeg pt. kun på min egen maskine
Avatar billede koldstar Nybegynder
11. april 2002 - 14:32 #7
j har af ren irritation lavet noget fusk så man kan sende sin sms gennem besked.dk uden at brugeren opdager det.... men j vil ikke udgive det, da jeg ikke regner med at orange vil være så tilfredse med at jeg bruger deres system....
Avatar billede breezeboy Nybegynder
11. april 2002 - 14:34 #8
Hvad jeg har hørt i branchen, er selv ansat i branchen, er, at det kommer til at koste penge, og at man får et max. antal gratis sms'er ved at oprette en profil osv. og herefter skal man betale når den gratis mængde er opbrugt. evt. via sit mobilabonnement. Der er dog flere problematiske sider ved at skulle betale, da man jo så kun kan sende sms'er via sin udbyders hjemmeside, og andre stadig vil have mulighed for at lave den "service" gratis. Men feks. for at sende sms til en engelsk mobil, er det kun muligt ved at oprette en profil, og så har man 30 gratis sms'er pr. md. herefter skal der betales.....
Avatar billede koldstar Nybegynder
11. april 2002 - 14:39 #9
så lyder det som om at jeg istedet skal kontakte orange og spørge om de har noget imod at jeg sender gennem besked.dk......
Avatar billede koldstar Nybegynder
28. juni 2002 - 16:02 #10
f