Avatar billede dp-boy Nybegynder
10. april 2002 - 19:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig med mit grafikkort!

Hejsa!
Jeg står med et problem. Jeg har købt et grafikort af en ven, men når jeg sætter det i computeren kommer der bib lyde fra computeren og så sker der ikke mere. Det kort der er i nu er et agp kort, mens det jeg gerne vil have i er et pci. Men som sagt så giver den bare nogle bib lyde fra sig, og så går den i stå. Kan det være noget med bundkortet, eller BIOS'en, eller hvad skal jeg gøre???
Håber at nogen kan hjælpe...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2002 - 19:08 #1
hvordan er de bip lyde

er det bipbipbipbipbipbipbipbipbipbipbipbipbip
eller bipbipbip bipbipbip bipbipbip??
Avatar billede krukken Juniormester
10. april 2002 - 19:09 #2
Jeg tror altså ikke at du kan bruge et agp kort i en pciport, eller omvendt?!
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. april 2002 - 19:09 #3
det tyder på at kortet ikke er sat helt i slottet på dit mobo, prøv at trykke det helt i bund og start så pc'en igen!
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. april 2002 - 19:10 #4
PCI kortet skal selvfølge sidde i et PCI slot og AGP i en AGP port! :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2002 - 19:10 #5
men han kan jo bare bruge en PCI port (hvid) og fjerne det i Agp (rød) porten
Avatar billede dp-boy Nybegynder
10. april 2002 - 19:11 #6
krukken >>> Nej, jeg har naturligvis taget agp kortet ud af agpporten, og så sat pci kortet i en ledig pci port!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
10. april 2002 - 19:12 #7
rkhdk >>> Det er BIIP    BIIP    BIIP    cirka!!
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. april 2002 - 19:12 #8
hvad hedder dit mobo?
Avatar billede dp-boy Nybegynder
10. april 2002 - 19:14 #9
mobo?????
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2002 - 19:14 #10
bundkort
Avatar billede dp-boy Nybegynder
10. april 2002 - 19:14 #11
Motherboard???
Avatar billede dp-boy Nybegynder
10. april 2002 - 19:17 #12
Det ved jeg ikke.. Det sidder i en compaq 450 mhz p2, så det er vel ikke helt nyt!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
10. april 2002 - 19:17 #13
Kan det have noget med min BIOS at gøre????
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. april 2002 - 20:33 #14
det burde ikke have noget med din BIOS at gøre, eftersom det er fra AGP til PCI kort du skifter (iøvrigt en mærklig vej at skifte kort fra og til! :-) ) -Og dog, der kan inde i BIOS være sat op til at din primære grafik port er sat op til AGP, men "load default settings" (eller noget i den stil) skulle være sat default op til at køre i PCI mode!
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. april 2002 - 20:35 #15
Det skader iøvrigt ikke at opdaterer BIOS! -Men du skal være forsigtig med at udføre denne procedure....
Avatar billede nilsen Nybegynder
10. april 2002 - 21:07 #16
Ga
Muligens en dum bemerkning, men sitter begge kort i, eller har du fjernet agp kortet før du satte i pci kortet, tror ikke man kan køre med begge kort samtidig?
mvh
Nilsen
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
10. april 2002 - 21:54 #17
dp-boy  >> Hvis det er et G-force mx kort kan det være dit mobo der ikke kan køre med det har selv haft samme problem
Avatar billede c-holst Novice
11. april 2002 - 11:31 #18
forbliver din skærm sort, er det nok noget med grafikkortet, men du kan også sikre dig at dine ram blokke sidder ordentligt og alle dine andre kort. har selv oplevet noget lignende tidligere, der var det rammen der sad løst. man skal altid være grundig når man samler skidtet. væk med skidt og støv
Avatar billede dp-boy Nybegynder
17. april 2002 - 21:22 #19
Kunne ikke få det til at virke ;o(
Takker for jeres forsøg

Lukker...