Avatar billede cotus Nybegynder
10. april 2002 - 17:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge?

Hvad skal jeg vælge af disse ting herunde,r og hvorfor?

LILO/GRUB
KDE/GNOME

/cotus
Avatar billede olly Nybegynder
10. april 2002 - 17:42 #1
Ved ikke med bootmanager... Bruger selv Lilo grafisk... Og den spiller fint...

Men som WM skal du da bruge Gnome... Fordi den er fedest... Efter min mening... KDE er for klodset synes jeg... Ingen gode argumenter... Bare en vane jeg har...

/Olly
Avatar billede cotus Nybegynder
10. april 2002 - 17:43 #2
Nu skal jeg køre RedHat 6.2, da jeg kun har en 166Mhz, 64MBRam pc, og er det ikke noget med, at GNOME kræver mere af computeren?

/cotus
Avatar billede olly Nybegynder
10. april 2002 - 17:46 #3
Hmmm... Okay... Ved det ikke... Jeg er selv med en 1400 Mhz med 384 MB RAM og Mandrake 8.2... Men jo jeg kunne godt forestille mig at Gnome tager mere comkraft...
Avatar billede kroger Nybegynder
10. april 2002 - 18:06 #4
Det vil æde din comp. totalt, jeg vil foreslå dig at køre en let windowmanager som f.eks. fluxbox ( http://fluxbox.sourceforge.net ) den køre jeg selv med og er rimelig nem og hurtig. Og hvis du vil kan du bare bruge gnomes panel inden i den.

M.V.H.
Kroger
Avatar billede kroger Nybegynder
10. april 2002 - 18:08 #5
Og lilo virker fint, grub kan hvist lidt mere, men hvis du bare skal bruge den til at boote f.eks. mellem windows og linux er lilo mere end rigeligt
Avatar billede langbach Nybegynder
12. april 2002 - 10:39 #6
religion !

Begge dine 2 valg er som et spørgsmål om hvilken bil der er bedst (vælg 2 biler i sa. samme prisklasse)

Valget vil altid ende med at være et spørgsmål om personlige præferencer.

valget mellem lilo og grub betyder ikke så meget, da det ikke har indvirkning på ydelsen af computeren, men som Kroger skrev, så er hverken gnome eller kde specielt gode på en langsom pc, det svarer lidt til at prøve at køre racerløb på en stillevej, bilen er en hurtig sportsvogn, men derfor kommer du ikke hurtigere frem, faktisk tværtimod - ind imellem vil du opleve at undervognen hænger fast i fartbumpene :).

Jeg vil ikke fortælle dig hvilken WindowManager du skal vælge, men hvis du vælger kde/gnome på en langsom pc, så vil du meget hurtigt blive træt af den uanset hvad du vælger.

det er fint nok at det hele er peg og klik i de 2, men peg, klik og grafik der roterer kræver cpu kraft hvilket du altså kun har i begrænsede mængder, så her en liste over kandidater når/hvis du (er) blevet/bliver træt af KDE/Gnome.

Læs om forskellene: http://www.plig.org/xwinman/
det handler både om window managers og desktops, da der rent definitionsmæssigt er en forskel.
Avatar billede arnbak Nybegynder
12. april 2002 - 11:07 #7
Du skal da bruge blackbox når det er sådan en lille maskine, bare installer kdelibs og gnomelibs så er der no problems i forbindelse med afvikling af programmer til de to wm's
Avatar billede bromer Nybegynder
14. april 2002 - 18:23 #8
Jeg ville bruge KDE hvis jeg skulle vælge mellem KDE og Gnome.. KDE erskrevet i C++ og er rimelig lækker... Men for mig ville det som at vælge mellem pets og kolara... eller hvad man nu siger.. bruger selv ion... Den er virkelig lækker..

/Rune