Avatar billede spacey Nybegynder
20. juni 2000 - 22:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Plugin

Er der nogen der kender en god metode til at lave følgende:

ET lille plugin som brugeren installerer på sin computer, som man så via asp, php og perl kan tjekke efter.

Altså, hvis pluginet er installeret skal man via asp, php og perl kunne se det, også udføre en eller anden handling.

Pluginet må gerne skulle downloades og installeres fra en exe fil, men det må også gerne fungere ligesom når man installerer flash.

Det skal IKKE bare være en fil der skriver noget i en cookie, den løsning har jeg selv tænkt på, men den er slet ikke optimal.

Der kan sagtens gives flere points, og pointsene fordeles KUN til svar der forklarer en metode, og om nødvendigt også hjælper rent kodemæssigt med at lave den.

//Jens
Avatar billede ares Nybegynder
20. juni 2000 - 22:51 #1
Uddyb venligst følgende:

- Hvad skal pluginet bestå af ?? Altså hvilken funktion skal den udføre ??

- Hvorfor kan den ikke fungere med en cookie ??

- Skal der udføres specielle funktioner af pluginet ??

MVH

Ares
Avatar billede spacey Nybegynder
20. juni 2000 - 22:55 #2
Det ENESTE pluginet skal kunne er jo beskrevet!!!!

DEt skal sørge for at man via asp, php og perl kan tjekke om det er installeret!!!

Der skal kunne være mulighed for at slå pluginet fra igen.

DEt med cookies er der mange grunde til som jeg ikke mener er relevante at diskutere her.
Avatar billede lrj Nybegynder
20. juni 2000 - 23:49 #3
Well, du kan via JavaScript spørge browseren om hvilke plugins der er installeret - det kunne du jo så sende tilbage til serveren...
Avatar billede spacey Nybegynder
20. juni 2000 - 23:52 #4
Irj>>>> Men hvordan laver jeg et plugin der kan tjekkes via JS?
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2000 - 04:41 #5
Avatar billede spacey Nybegynder
21. juni 2000 - 12:21 #6
Men er de ikke bugscape only?
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2000 - 15:31 #7
Så meget har jeg ikke checket dem :-)
Jeg prøver at gå på ICQ i aften, spacey...så kan vi måske lige ta' en sludder om det.
Avatar billede kryptokaj Nybegynder
26. juni 2000 - 02:47 #8
Det kan ikke lade sig gøre at lave sådan at det bliver platforms uafhængigt(Netscape/Ie), de har hver deres syntax.

Men kunne man ikke lave kontrollen den anden vej: "Brugeren installeret et lille program på sin computer, dette program afsender så en nøgle til et perl script, perl scriptet verificere nøglen og returnere den adresse hvor Ie skal springe hen, derefter åbner det lokale program Ie på den angivne side"

Dette lille tricks kan foreholdsvist hurtigt laves!
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
03. juli 2000 - 15:18 #9
Hallo er det ikke bare en cookie du leder efter?
Avatar billede spacey Nybegynder
01. august 2000 - 22:51 #10
Ikke noget af det jeg søgte!
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2000 - 23:08 #11
HEJ SPACEY...!!!  :o))
Vel hjemme fra ferie så jeg dig i FDB-bladet, Samvirke...fin artikel - og sjovt at få sat et ansigt på dig!
Hmmm...det kan være, du også ser mig på tryk en dag - \"Wanted...Dead or alive!\"...LOL!
/Vh
Avatar billede spacey Nybegynder
01. august 2000 - 23:18 #12
Ole>>> Jeg må desværre skuffe dig, billedet i bladet er et std. hacker/nørd/programmør modelbillede, du har endnu ikke set min sande jeg :-)

//Jens

Btw, hopper du ikke en ur på ICQ?
Avatar billede spacey Nybegynder
01. august 2000 - 23:19 #13
Ole>>> Hmm, jeg tror nu mere at det bille være Wanted, dead or Golive :-)
Avatar billede spacey Nybegynder
01. august 2000 - 23:23 #14
en ur på icq????

NJahhh, det håber jeg sq ikke!

Jeg mente nok \"En tur på ICQ\"