Avatar billede gertk Nybegynder
09. april 2002 - 19:11 Der er 4 kommentarer

køb af computer

Hej

Jeg har et problem med, min computer. Jeg har lige købt alle delene og har sat den sammen. Men den virker ikke, den starter op uden at få kontakt tilskærmen og keyboard. Jeg har en teori om at strømforsyningen er for lille, men jeg ved det ikke.
Computeren er :
P4 Northwood 1.8 GHz in-a-box
256 RDRAM
120 Western digital HDD
16x DVDdrev fra Lite-on
128 MB DDR Geforce 3 TI200
10/100 Netkort
Soundblaster Audity Player
og til sidst et diskdrev

Håber I kan hjælpe

Hilsen Gert
Avatar billede totsk Nybegynder
09. april 2002 - 19:20 #1
Hvor stor er strømforsyningen da?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2002 - 20:15 #2
ja det mangler du vist at oplyse :)
Kan da lige nævne at en P4 kræver min. 300 watt strøforsyning - så hvis den er mindre, så er det ganske rigtigt at den er for lille :)
Avatar billede hijklm Juniormester
09. april 2002 - 20:31 #3
Hmm, det med skærmen kan også være FSB´en den er gal med.
Tastaturet forstår jeg ikke, så hvis du har en 300 watts strømforsyning, så er det måske bare stikket der sidder forkert eller lignende.

Så tjek stik og FSB er mit forslag...
Avatar billede gertk Nybegynder
16. april 2002 - 15:14 #4
Min PSU sidder i Aopen08 PRO (med 300w).

jeg er fået udskiftet rammene til 2x256 RD i stedet for 2x128, men den starter stadig ikke op ?.. Min bundkort er Abit TH72-RAID og viser at der er en fejl 13, men i manualen er der ingen fejl 13 beskrevet.