Avatar billede gf Nybegynder
09. april 2002 - 18:31 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Flere server brugere

Hej hvordan opretter jeg brugere, der kan logge på min server, men som kun har adgang til F. eks 3 bestemte mapper?
Avatar billede resten Nybegynder
09. april 2002 - 18:32 #1
Hvilken server bruger du ?
Avatar billede gf Nybegynder
09. april 2002 - 18:34 #2
Win2000 server
Avatar billede resten Nybegynder
09. april 2002 - 18:36 #3
Den kender jeg desvære ik.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
09. april 2002 - 19:35 #4
For det første skal brugerne være oprettet på serveren, og computeren meldt ind i domænet.
Så kan du jo share en folder, give NTFS rettigheder på den til den bruger der nu må have adgang til den, hvad drevet hedder på klienten bestemmer du jo selv, da man med en net use x: \\server\share selv bestemmer drev bogstavet.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
09. april 2002 - 19:36 #5
Det er så et svar :-=)
Avatar billede gf Nybegynder
09. april 2002 - 20:32 #6
ja men hvor skal jeg oprette brugeren? har prøvet i active directory, men det virker ikke..
Avatar billede nielsvp Nybegynder
09. april 2002 - 20:33 #7
Er serveren ikke en domain controller ? - hvis det er meningen så skal du jo køre en DCPROMO igennem.
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 07:38 #8
Jo serveren er en domain controler, jeg prøver, at køre en dcpromo.
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 07:54 #9
har kørt dcpromo, men jeg har allerede et fungerende active directory. det jeg gerne vil vide er hvordan jeg opretter brugere, der der kan logger på serveren. Da jeg gerne vil have de har adgang til serveren via terminal server fra deres hjem.
Avatar billede tkd Nybegynder
10. april 2002 - 09:48 #10
Brugere oprettes i:

Administrative Tools / Active Directory Users and Computers
Avatar billede nielsvp Nybegynder
10. april 2002 - 10:37 #11
Du opretter jo brugerne i AD Users & Computer, højreclick på Users og vælg New - User.

Hvis de skal have muligheden for at logge på via Terminal Services, så skal du jo under add/remove programs tilføje terminal services i application mode. Bemærk at det kræver ekstra licenser at køre Terminal Service i app. mode.

Bemærk også at der skal føjes patches til programmer som folk skal have adgang til via terminal services, fx en officepakke eller lign.
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 11:28 #12
ok jeg er helt med på, at brugere oprettes i AD users and computers. Men hvis jeg nu har en med administrator som rent fysisk sidder foran serveren, hvor opretter jeg så denne bruger? har pøvet i AD men denne får ikke lov til, at "Komme ind"
Avatar billede nielsvp Nybegynder
10. april 2002 - 11:31 #13
Så skal du jo logge på med en bruger der har administrator rettigheder, ellers giver den dig ikke lov til at oprette noget som helst. (medmindre man har delegated control til en bruger)
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 11:40 #14
jeg er administrator, og lærer. Hvis jeg tager min lærerprofil og lægger over i administratorgruppen kan jeg ikke få lov til at komme ind på serveren, men hvis jeg skriver administrator kommer jeg ind, det
Avatar billede nielsvp Nybegynder
10. april 2002 - 11:44 #15
Hvordan tilgår du den, og hvilken fejl får du ?
Lidt flere detaljer så går det lidt hurtigere :-)
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 11:49 #16
Fejlmeddelelsen er:

The system could not log uoy on. Be sure ´username and pasword arr correct og så alt det med rigtig case mm. så det tyder på, at det kun er administratoren der er oprettet.
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 11:51 #17
jeg tilgår den fysisk på serveren efter der er trykket ctrl atl delete
Avatar billede nielsvp Nybegynder
10. april 2002 - 11:52 #18
Det tyder på at brugernavn og el password ikke er korrekt, og ikke at det kun er administrator der kan logge på.
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 11:53 #19
jamen der er det. hvis jeg logger på en client kører kixcript og det hele. Det er bare lige som om det kun er administratoren der kan komme på serveren
Avatar billede leif Seniormester
10. april 2002 - 12:03 #20
Hvad sker der hvis du sætter brugeren som Admin ???
Avatar billede gf Nybegynder
10. april 2002 - 12:50 #21
Der har jeg prøvet, jeg har "addet" brugeren i builtin isom både administrator og domaindamin, såe jeg fatter det ikke helt, al hjælp er megen værdsat :)
Avatar billede nielsvp Nybegynder
10. april 2002 - 14:43 #22
Som jeg skrev før så er den fejl du får KUN pga enten forkert brugernavn og el password.

Det vil være en anden meddelelse hvis du ikke har ret til at logge på.