Avatar billede ravnborg Nybegynder
09. april 2002 - 18:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

program til at konveter til svcd

Jeg skal bruge et program der kan konvater Avi, Divx og vcd til svcd.

Jeg har prøvet TMPGEnc men min computer går ned hver gang jeg bruger programmet!

Er der en der kender et andet godt program?
Avatar billede Techwork Praktikant
09. april 2002 - 18:45 #1
Jeg mener at Neroburn kan klare opgaven.
Avatar billede zoidberg Nybegynder
09. april 2002 - 19:13 #2
Nero kan så vidt jeg ved kun konvertere mpeg filer!
Avatar billede zoidberg Nybegynder
09. april 2002 - 19:17 #3
...og dog, i følge PCWorld kan den også tage avi, så bare prøv.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
09. april 2002 - 19:59 #4
ja, Nero kan godt klare opgaven, men det smarte ved TMPGEnc er at man kan splitte filen op i to eller tre, så den passer i cd-størrelse. Det mener jeg ikke Nero kan.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
09. april 2002 - 20:21 #5
Hvordan gør jeg hvis jeg feks har en fil vcd format som jeg gerne vil brænde over i svcd?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
09. april 2002 - 20:48 #6
har du prøvet med Nero?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
09. april 2002 - 21:23 #7
Hvordan gør jeg det i nero?
Avatar billede aagaard Nybegynder
09. april 2002 - 21:26 #8
Som echsphilee skriver så kan du bruge TMPGEnc og det kan du finde her http://www.tmpgenc.net/files/TMPGEnc-2.53.35.130.zip
Avatar billede echsphilee Nybegynder
09. april 2002 - 22:30 #9
jeg vil da tro at du vælger svcd i output-format, og så loader vcd-filen.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
10. april 2002 - 14:33 #10
Hvis du har en vcd fil, så har den en opløsning på 352*288 (Pal), og en en svcd har en opløsning på 480*576 (pal), så er den allerede for lille i opløsningen, så kan det ikke betale sig at lave den om, så den kommer som svcd, det er lidt det samme som man har en mp3 fil i 128 kb stereo, også vil man have den op i 192 kb stereo, det vinder du jo ikke noget ved, for nu har du allerede klippet filen for lille, så nytter det ikke noget at gøre den større, det får du jo ikke noget ud af, vel?

Håber du kan forstå hvad jeg mener.

Men hvis nu du har en råfilm(Divx DVDRIP) De har som regl en god opløsning, så er det at det kan betale sig ag lave svcd film. Hvilket styrestem bruger du? Hvilken cpu har du? Hvor mange RAM har du? Hvor stor en harddisk bruger du?

Jaja, I tænker at jeg er kule skør, men det har altså noget at sige hvad der sidder i maskinen, har mødt mange som har knoklet med det lort, hvilken version er det som får din computer til at gå ned?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
10. april 2002 - 20:30 #11
Jeg har en Duron 800 med 128 mb ram og kører Win me, jeg har ca. 2 gb fri på min HD.

kan du lave en lille beskrivelse på hvordan jeg laver en divx om til svcd? Det kan være at "crash" problemet er at jeg gør noget forkert.

Ravnborg
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. april 2002 - 06:37 #12
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 07:03 #13
Jeg vil rigtige gerne hjælpe dig, men jeg synes du skal tage at smide ME ud, og tage 2000, det er mine bedste oplevelser, for det kan få de fleste computer til at trække programmet godt. Det er lidt en skam at du kun har 128 mb ram, det har nemlige MEGET at sige når vi snakker om TMPGEnc. Du kunne også godt bruge en lille smule mere hd, men i teorien skulle de 2 være nok. Du skal også have virtual dub, for det kan nemlig gå ind og se hvor mange frames der ligger i filmen, og når du ved det, så ved du også hvad indstilling du skal bruge inde i TMPGEnc. Eller du kan jo osse finde et andet progam, som går ind og tjekker hvor mange frames filmen er bygget op med, men når du ved det tal, så skal du gå ind i TMPGEnc, og så nede til højre, der er der noget der hedder "load" Der skal vi ind, så kommer der en masse filer frem, som hedder noget med: DVD, svcd, ntsc, pal. Noget i den retning. Det vi skal finde, er noget som har samme framerate som du har i din film, hvis nu du har en film på 23,937 frames, så nytter det ikke noget du siger at den skal laves om til en som bruger 25 frames, det kan du godt se, ik?

Super Video-CD NTSC (MPEG-2 480*480 29,97fps CBR 2520kbps)
Super Video-CD NTSC FILM (MPEG-2 480*480 23,976fps CBR 2520kbps)
Super Video-CD PAL (MPEG-2 480*576 25fps CBR 2520kbps)

Her kan du se hvilke frames rate der er brugt til det forskellige, så hvis du ved at din rå film har 25 frames, så skal du have fat i det der hedder Pal. let nok, ik? Så tænker du, hvordan fanden finder jeg så ud af hvor mange frames min film har, ik? Jo du bruger simpelt hen bare virtual Dub, som du bar åbne din film med, og så klikker du på "file" også ser du noget der hedder film infomation, eller noget i den retning (Sidder på arbejde og skrive, har ikke programmet foran mig) og så kommer der en masse lort frem, men frames bliver os vist.

Virtual dub kan du hente her:
http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdub/VirtualDub-1_4_9.zip

TMPGEnc findes her:
http://www.tmpgenc.net/e_main.html
Hent begge filer, og kør den der VFAPI plug-in

Hvis det hele kører af lort til, så er den rigtige guide på www.vcdhelp.com men der står det samme som jeg har skrevet her.