Avatar billede plexzel Nybegynder
09. april 2002 - 17:13 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

1,7 GHz P4

Jeg overvejer at købe en 1,7 GHz Pentium |||| - Men hvad er bedst hvis man skulle få lyst til at clocke den ?
Pentium 4 in a box
Eller den normale også købe en god køler ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. april 2002 - 17:15 #1
den normale med god køler (så kan du jo også købe en endnu vildere køler hvis den skal clockes mere senere) -desuden skulle den medfl. køler i box sættet ikke være noget at råbe hurra for.
Avatar billede plexzel Nybegynder
09. april 2002 - 17:19 #2
Hvor meget kan den clockes med en GO køler ?
Avatar billede plexzel Nybegynder
09. april 2002 - 17:19 #3
Og - Link til en VILD Køler evt. :o) ?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. april 2002 - 17:42 #4
En god og støjsvag køler,kan du få her:
http://www.thermaltake.com/
Alt efter hvad socket du skal bruge.
Jeg har en på en AMD Xp2000,og den kan faktisk slet ikke høres,selv med kassen åben:-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2002 - 18:42 #5
jeg har netop købt en PIV 1.5Ghz, i første omgang lod jeg den køre med 1.5Ghz, så klokkede jeg den 2Ghz og der har den kørt siden med en temp på 36 grader.
Det er en In-a-box køler
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2002 - 18:42 #6
PIV=P4
Avatar billede -simon- Nybegynder
09. april 2002 - 19:13 #7
Avatar billede nobob Nybegynder
09. april 2002 - 19:45 #8
Der er da ingen grund til at købe in-a-box(med deres skodkøler), hvis du vil overclocke, kan du ligesågodt spare lidt penge, og købe en ordentlig køler, som du jo alligevel kommer til at købe for overhoved at kunne clocke den!!!
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. april 2002 - 03:52 #9
nobob -> Tag dog lige og følg lidt med i NG om OC. Det kan da godt være, at kølerne på de "gamle" pocessorer ikke var så gode, men det er de ihvertfald på de nye P4 NW som kan OC rigtigt meget. Har læst om nogen som OC en 1.6Ghz NW til at køre 2.4Ghz med den medfølgende køler.
Jeg ved heller ikke hvad du mener med at spare penge ved at købe den "normale" uden køler og så købe en køler ved siden af, som plejer at koste det hvide ud af øjnene. Normalt er dem med køler også lidt biligere end den uden og ellers er det meget lidt mere. Men en køler kan også sagtens komme op på 300-700kr. og hvad får du ud af de penge? En masse ekstra larm.

Jeg har lige købt dette for ca. 3-4 uger siden og har IKKE fortrudt det.

Asus P4S333 Motherboard (SiS645 Chipset)
Intel P4 1.6 Mhz Northwood (In-A-Box)
1 stk. 256MB PC2700 DDR-Ram (Apacher)(FSB=333 Mhz)

De sidste 3 dage har jeg kørt overclocket til 2.128 (16x133) og det er med den køler som sidder på den når man køber en In-A-Box model og jeg har endnu ikke set, at den har været over 35°C hverken i pcprobe eller ude i bios'n.
Du kan jo kigge lidt mere her http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northwood/
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. april 2002 - 03:56 #10
Og det er uden at ændre vcore som står til auto i bios'n.
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. april 2002 - 04:06 #11
Avatar billede nobob Nybegynder
11. april 2002 - 14:13 #12
pentium4(skod>> det kan da godt vær at den skod køler kan overclocke svinet, men har du selv overvejet at P4 selv nedclocker når den bliver for varm, og derfor kan du aldrig vide den præcise hastighed på processoren!!!
Avatar billede nobob Nybegynder
11. april 2002 - 14:16 #13
Og hvis du er så glad for at spilde penge på p4, hvorfor har du så ikke købt rambus ram, de har jo en meget større båndbredde???!!!
Avatar billede plexzel Nybegynder
11. april 2002 - 14:18 #14
nobob, spam evt?
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. april 2002 - 15:22 #15
nobob -> Jeg ved ikke hvorfor du kommer med, at P4 selv drosler ned når den bliver for varm - Det bliver den jo heller ikke ved 35°. Der skal den jo nok op omkring 60-80° før det bliver kritisk.

plexzel -> Hvis du vil OC skal du ikke købe P4 1.7Ghz for den har kun 256Kb cache, hvor de nye Nortwood har 512Kb og er MEGET bedre til at OC.
En P4 1.6Ghz Nortwood kan du OC meget mere end en alm. P4 1.7Ghz og så er den næsten 300,- billigere. Den bliver samlignet med de "gamle" Celeron 300A som kunne OC til 450Mhz. (Altså +50%)
Avatar billede plexzel Nybegynder
11. april 2002 - 19:04 #16
pentuim4>> har du et link til 1 sted jeg kan købe sådan en så ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. april 2002 - 19:46 #17
Avatar billede steen12 Nybegynder
12. april 2002 - 17:46 #18
Pentium var det ikke i gamle dage KØB DA AMD . Tak og god weekend
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. april 2002 - 13:11 #19
Tak for point´ne.

steen12 -> AMD sucks...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2002 - 13:17 #20
nobob> RAMBUS RAM stinker, og er meget langsommere end DDR RAM til de fleste opgaver.

pentium4> Prøv at være mere kritisk med hvad du skriver. AMD er ½ pris i forhold til P4 og sparker stort set mere røv i alle discipliner.