Avatar billede jazdk Nybegynder
09. april 2002 - 15:09 Der er 21 kommentarer

HJÆLP - mine partitioner er forsvundet!!!

Efter en defrag. med Norton Util., der ellers virker upåklageligt erfarede jeg til min rædsel at 2 drev var forsvundet.
Jeg har en 40 GB IBM Deskstar HD og nu kun ca. 15 GB tilbage. Dvs. jeg har prøvet forskellige diagnost. tools - dels Nortons WinDoc mfl. - uden dog at finde nogen fejl.
Jeg har DL et testværktøj fra IBM, der ikke finder fejl på HD'en.
Samtidig viser fdisk at pladsen er tilgængelig - dvs. blot ikke partioneret!
=> altså virker HD sikkert, men boot-oplysn. er forsvundet på de enkelte partitioner.

Skal jeg re-partitionere pladsen, og kan jeg så være sikker på at kunne gendanne mine tabte data, eller er der noget andet jeg skal prøve først?

VH. Jesper
Avatar billede donslund Nybegynder
09. april 2002 - 15:11 #1
Hvis det er væk, så kan man kun sige: Rigtige mænd tager ikke back-up .. De græder ...
Avatar billede netweawer Nybegynder
09. april 2002 - 15:14 #2
format c: og bagefter ind i fdisk slet alle partitioner og gendan dem!!! og installer win9x igen!!!
Avatar billede wanix Praktikant
09. april 2002 - 15:15 #3
Jep. Jeg var ude for det samme. Jeg brugte fdisk og et andet partionerings program sammen. Der røg også en partition. Så....
Avatar billede netweawer Nybegynder
09. april 2002 - 15:15 #4
jeg tror deine data er: gone with the wind!!!! lol
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 15:15 #5
Det lyder desværre til du har et problem. Defrag har fået smadret partitionstabellen. Du skal være mere end almindeligt heldig, hvis du skal redde dine data.
Avatar billede netweawer Nybegynder
09. april 2002 - 15:15 #6
se bort fra det tyske!! deine=dine
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. april 2002 - 15:16 #7
Nej prøv med programmet r-studio

http://www.r-tt.com/

/Jakeman
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. april 2002 - 15:17 #8
Hvis du vil rede "tabte data skal du bruge et program som recover98: www.recover98.com Det har jeg selv brugt med held på arbejde. Demoen kan rede et par filer og vise dig hvad der står til at rede.

Lige umiddelbart vil jeg sige at din Master boot record har taget skade, og at en Fdisk /mbr burde kunne hjælpe dig med at redde dine data, men du kan også lige så godt miste alt på din disk, hvis der er en fejl i kopien af din master boot record.
Avatar billede dennism Nybegynder
09. april 2002 - 15:17 #9
Kan du evt. have kommet til at ændre filsystem på de to andre partitioner?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2002 - 15:20 #10
sådan noget der er edderrøvme øv!!!
der er vist ikk andet at gøre end at starte forfra... og så håbe på at du har kopier af de vigtigste dokumenter (eller at de ligger på den partition der stadig er der)
Avatar billede dinkie Nybegynder
09. april 2002 - 15:20 #11
Vente!! Har en opskrift der kan redde partitioner der er blevet slettet.. Skal bare lige finde den frem.. Tager 5 minutter!
Avatar billede netweawer Nybegynder
09. april 2002 - 15:20 #12
hvordan finder man ud af om MBR er beskadiget??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. april 2002 - 15:21 #13
netweaver>> Ved at data er mistede...... Ikke nogen fed måde at finde ud af det på.
Avatar billede netweawer Nybegynder
09. april 2002 - 15:22 #14
nææ!!!jeg ville da hellere undvære det...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. april 2002 - 15:23 #15
jazdk>> Brug denne formular for at få en DEMO af Recover98. Om ikke andet så kan det give dig en ide om der er noget at redde.

http://www.recover98.com/form/R98NT_demoform.asp
Avatar billede dinkie Nybegynder
09. april 2002 - 15:23 #16
Se den her: http://sysopt.earthweb.com/forum/Forum2/HTML/007452.html (læs nøje igennem!)

Du skal bruge det util der hedder MBRWORK.. Genialt software (har testet at det virker) Du skal først gemme block 0 for derefter at overskrive MNR med nuller.. Så for du mulighed for at restore MS dos partitioner fra menuen.. Angiv antal partitioner og den skulle så gerne selv finde dem.. Sæt den aktive partition..

Men som sagt læs artikel igennem, evt prøv på en anden maskine først eller spørg hvis du er i tvivl..
Avatar billede dinkie Nybegynder
09. april 2002 - 15:25 #17
Ahh måske skal du ikke lige i dit tilfælde slette 0 blocken.. Da du jo har en partition der funker.. Men ellers kan den sagtens bruges..
Avatar billede prut99 Nybegynder
10. april 2002 - 07:51 #18
Bare lige for at sige det.
Partition magic "sucks".
Jeg har selv mistet data ved at bruge det program.
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. april 2002 - 08:08 #19
prut99 >> du må da have gjort noget galt (eller måske kørt det fra windohs) siden du har mistet data med PM, hvilken version brugte du?

/Jakeman
Avatar billede milo Nybegynder
10. april 2002 - 08:13 #20
pm sux ikke, fordi at du ikke kan finde ud af at bruge det...
Avatar billede prut99 Nybegynder
10. april 2002 - 16:06 #21
Version 7 og den er kørt fra DOS. Har også tidligere brugt det med held på andre PC'ere, men er det gået galt én gang bli'r man sgu da en lille smule sur, og er ikke begejstret for at bruge programmet igen af frygt for en gentagelse