Avatar billede punker Nybegynder
09. april 2002 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

stand-by

Nogen der ved hvorfor den bliver ved med at gå i stand-by ....alt er slået fra i "strømstyring" har sat den til altid at være tændt osv.... og det er de mest åndsvage tidspunkter den gør det (mens man sidder og bruger pc'en, spiller el. andet) kører med win 2000 lige nu men har haft problemet i lang tid også under 98 og mellennium. Har været ude for på Mellennium at der poppede et vindue op der spurgte om "jeg ville forhindre computeren i at gå i standby fremover" og det har hjulpet lige indtil at jeg har formateret og lagt nyt styresystem ... pling ...så var problemet der igen ..så jeg vil egentligt frem til om man ikke selv kan disable det et eller andet sted i bios eller en eller anden registrerings-base eller så noet .. pleassssse help for det er F***** irriterende
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2002 - 10:54 #1
Gå i kontrolpanel-indstillinger-avanceret, der kan du lave de indstillinger, du vil have.
Avatar billede summer Mester
09. april 2002 - 11:23 #2
Under Strømstyring, Systemstandbye, Aldrig. Det har du måske gjort?
Avatar billede 1003 Nybegynder
09. april 2002 - 11:41 #3
Du skal nok en tur i bios, og slå APM fra ( Advanced Power Management)
Så skulle du ikke have de problemer længere!!
Hvis du stadig har problemer, er der ern fejl i din appm styring i windows, og den kan afhjælpes ved at opdatere din win. i windows update..
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2002 - 11:53 #4
du har nok indstillet bios til at lukke ned efter et bestemt tidsrum.

prøv at eksperimentere med de forskellige indstillinger i Power Management.
Avatar billede punker Nybegynder
09. april 2002 - 11:56 #5
peet49 -- summer .... er gjort

1003 <--- tror du har fat i noget  (hele systemet er updatet) men prøver det med APM .. eller måske en bios update ??  lader lige spørgsmålet stå åbent endnu :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2002 - 12:06 #6
hvis du Loader Default Setup vil jeg tro det løser dit problem.
Avatar billede punker Nybegynder
09. april 2002 - 12:09 #7
ok ... har lige været i BIOS og fandt noget APM som var disabled .. men fandt oxo en "PM controllet by APM"  som var on ...satte den til off .. så nu må jeg lige se om det virker (men er næsten helt sikker på der er noget i bios)  accepterer lige svar fra 1003
Avatar billede 1003 Nybegynder
09. april 2002 - 12:10 #8
Takker:-)

Håber det virker ellers må du skrive igen!