Avatar billede ekstroem Nybegynder
07. april 2002 - 23:19 Der er 12 kommentarer

Kan ikke detecte camcorder

Hejsa.

Jeg har et problem, som er ved at give mig grå hår i hovedet. Jeg har et JVC DVX4 digitalt camcorder, som jeg ikke kan komme i kontakt med. Computeren kører Win2000 Pro med et Sandberg Firewire kort. Jeg har installeret DirectX 8.1

Jeg er kommet så langt:

1) Firewire kortet kører. Der er i hvertfald ingen problemer når man kigger i device manager'en. VIA PHCI controlleren melder ingen problemer.

2) Jeg tilslutter kameraet, tænder for play med et bånd i (med optaget film på), og den detecter ikke kameraet.

3) I Ulead Studio 5.0 kan jeg vælge MS eller TI 1394 device control, men begge resulterer i et svar med "unable to open the specified device".

Hjælp! Jeg kan se flere steder, at folk tilsyneladende har fået det til at fungere.

Mvh,

Claus
Avatar billede hemning Nybegynder
08. april 2002 - 05:33 #1
Har du JLIP Video Capture installeret?
For det skal du :o)
Så her er det ;o)
http://www.jvc.de/html/faq/Download/Software/22/JJC311E.exe
Avatar billede hemning Nybegynder
08. april 2002 - 05:36 #2
Den version [3.1] som jeg lige har henvist til er også den eneste der virker med Windows 2000!
Den version som du sikkert har [3.0] er kun kompatibel med Win95, Win98 og WinME :o)
Jeg håber at det kommer til at virke for dig :o)
Avatar billede hemning Nybegynder
08. april 2002 - 05:38 #3
Og her er Video Producer, som også først er kommet til at virke med Win2k med denne version :o)
http://www.jvc.de/html/faq/Download/Software/22/VDP201E.exe
Avatar billede hemning Nybegynder
08. april 2002 - 05:55 #4
Ok, jeg har lige fundet ud af at programmerne vist nok kun kan benyttes til still billeder :o( Men nu har du dem jo i det mindste :o)
Avatar billede hemning Nybegynder
08. april 2002 - 06:01 #5
Jeg har lige fundet svaret :o) Er tilbage med det om 2 min :o)
Avatar billede hemning Nybegynder
08. april 2002 - 06:10 #6
Du skal opdatere DirectX, for deri har Microsoft deres nyeste version af Video Capture Update, der giver dig mulighed for at benytte din firewire:
http://download.microsoft.com/download/win2000pro/Update/8.1/NT5/EN-US/DX81NTeng.exe
Avatar billede ekstroem Nybegynder
08. april 2002 - 09:11 #7
Som skrevet har jeg allerede installeret DirectX 8.1, så det er næppe dér, problemet ligger begravet (selv om det langtfra er utænkeligt. Jeg har i hvertfald læst, at der var problemer med 8.0). På min anden maskine (Windows 98) har jeg tidligere fået JLIP til at fungere, men den kan - som du selv skriver - kun hente still-billeder, og kun over den serielle port. Og det er jo lidt besværligt, hvis man gerne vil have hele sekvenser.
Avatar billede hemning Nybegynder
08. april 2002 - 16:33 #8
Ok, jeg var lidt for hurtig og overså lige at du havde installeret DirectX 8.1 og hvad angår 8.0, så skal man installere Video Capture Update ved siden af DirectX 8.0 for at få det til at virke :o)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. april 2002 - 10:05 #9
Du skriver at din maskine ikke kan finde dit "device" - og det tyder derfor meget på at det er de såkaldte IE1394 drivere der mangler, altså de drivere der styre kommunikationen imellem din computer og dit kamera.
Tjek evt. medfølgende manualer for at finde ud af i hvilken del af den medfølgende software driveren ligger.
Ellers er det altid en god idé at installere alt hvad der følger med, også det der virker ligegyldigt, så burde det virke, og du kan altid afinstallere efterfølgende.

Men altså, svarret på dit problem er med stor sandsynlighed IE1394 device driveren!
Avatar billede partymann Nybegynder
02. december 2004 - 14:10 #10
Problemmet er løst hvis man bruger et skærmet kabel. altså et der er støj sikret.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
02. december 2004 - 14:57 #11
Hvordan kan du tilslutte et cam via firewire og så være ude i en problematik omkring skærmet eller ikke skærmen kabel. Det lyder dog besynderligt i en digital overførsel!?!
Avatar billede partymann Nybegynder
02. december 2004 - 15:06 #12
Tro mig jeg har lige siddet med en pc hvor at det ikke virkede. Men alt virkede på en bærbar Amilo M1425. men et JVC cam ville bare ikke virke på den Stationær PC. jeg opdaterede driver. prøvede alt.
Til sidst prøvede jeg dog at skifte kablet. og det virkede den Poppede op og sagde at den har fundet en enhed.