Avatar billede jasper Nybegynder
07. marts 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gratis Webserver?

Hvor kan jeg få fat i en god og gratis Webserver som kan udfører ASP?
Avatar billede tanis Nybegynder
07. marts 1999 - 01:05 #1
Hvis du bruger Win98, ligger der en glimrende Server på CD'en, som hedder Microsoft Personal Webserver 4.0.
Avatar billede jasper Nybegynder
07. marts 1999 - 01:07 #2
Tak, der dummede jeg mig vist. :)
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
30. marts 1999 - 10:41 #3
Personal Webserver er gratis, men den er temmelig begrænset i funktionalitet og den har også en begrænsning som gør at den ikke kan modtage mere end 10 samtidge connections. Dvs at du kan ikke have mere end 10 folk på serveren på samme tid, og hvis den side der ligger på serveren består af frames så kan du have endnu mindre folk. Fx. hvis du har en side med 2 frames så kan du kun have 5 folk på da hver fram er en connection på serveren. Så en side med fx 4 frames så kan du have 2 mennesker på samtidigt og den sidste vil så begynde at få fejl fordi der kun er 2 ledige connections og han skal bruge 4 (én til hver fram).

En bedre løsning er hvis man har Win NT Server (Skal være server udgaven ellers har mans amme problem) og så installere IIS 4...den er gratis og er en professionel webserver fra MS. Den kører suverænt godt og har ingen begrænsning på antallet af connections.
Avatar billede henrik_o Nybegynder
19. april 1999 - 20:30 #4
Der er apache (www.apache.org) og jeg mener at Sambar også klarer jobbet (www.sambar.com). Sambar inderholder også ftp-server og alle muligige proxy-servere.