Avatar billede leifowitz Nybegynder
07. april 2002 - 10:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win XP Pro fryser ved Velkommen under opstart

Jeg har installeret win xp pro dk og opstart var blevet meget hurtig efter at jeg havde downloaded div. ting her fra spørgsmål vedr. win xp. Det var TweakUp f.eks.
Nu starter den op, men ved "velkommen" fryser den, ingen fanfare, nothing!
Hvad så?
Hilsen Leifowitz.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. april 2002 - 12:39 #1
prøv at Loade Default Setup i bios, ellers skal du prøve en repair eller gå i Start/Kør og skrive sfc /scannow, sæt din CD i drevet og tryk på Enter.
Efter en halv time har den gennemgået dine systemfiler og udskiftet evt. korrupte filer med originale.

Virker ingen af delene skal du nok installere på ny.

Det er nemmest at udføre sfc først!
Avatar billede leifowitz Nybegynder
07. april 2002 - 14:31 #2
hej retaxes. Jeg har prøvet løsning 2 med sfc, men problemet er der stadig. Jeg glemte at tilføje, at når jeg trykker Ctrl+Alt+Delete så kommer der fanfare og skrivebord med det samme.
Mit problem nu er, at jeg ikke ved, hvordan jeg loader Default Setop i bios, men har brug for step by step anvisning. Yes?
På forhånd tak. Leifowitz.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. april 2002 - 15:00 #3
det lyder som om den ikke vil logge dig på automatisk, har du angivet et password.

Mht. bios, tryk på Delete når den begynder at tælle rammen op og der lyder et beep.
Nu ved jeg ikke hvilken bios du har, men som regel kan du hurtigt finde Load Default Setup.
Avatar billede leifowitz Nybegynder
07. april 2002 - 17:25 #4
Hej retaxes.
Jeg trykkede delete og fik en oversigt over forskellige ting, bios cmos password etc. I højre kolonne hed en mulighed loading defaults et eller andet y eller n. N blinkede, men jeg valgte Y og slap ud af det hele igen. Hvorom alting er nu virker opstart som før. Tak.
Leifowitz.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. april 2002 - 17:30 #5
det var dejligt, og jeg siger tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes