Avatar billede basic.smurf Nybegynder
07. april 2002 - 10:40 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

meddelse på logon-screen'en

hej

jeg har et problem; for på min logon-screen står der under logon-navnet, en meddelse om der er ulæste-emails i Windows- messenger...

hvordan kan jeg fjerne denne meddelse??

// basic.smurf
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 10:45 #1
Det er ikke i messenger, men i hotmail...du har med garanti tilmeldt dig ".net" da du indstallerede XP. Det skete i hvert fald for mig. Du må afmelde din mail på hotmail.com
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
07. april 2002 - 10:47 #2
det vil jeg ikke. er der ikke en anden måde jeg kan slå det fra.. det var der nemlig ikke fra starten.
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 10:49 #3
hmmm, bruger du også messenger i det daglig?
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
07. april 2002 - 10:50 #4
Ja, det plejer jeg at gøre. men hvis det vil hjælpe hvis jeg stoppede med at bruge programmet, så vil jeg godt gøre det.
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 10:53 #5
I guess... du kan da i hvert fald prøve...du ved godt hvordan man slår det fra at den skal starte op med XP ikk?
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
07. april 2002 - 10:55 #6
ja, men jeg har slået det fra et par gange men har ikke virket altid. hvordan vil du gøre det?
Avatar billede hub Nybegynder
07. april 2002 - 11:00 #7
Hvis du er intereseeret i at fjerne messenger helt fra mskinen skal følg. kopieres og pastes ned i start/kør:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
07. april 2002 - 11:03 #8
det vil jeg helst ikke for jeg har lidt brug for det... men der er ikke en måde man kan fjerne meddelsen.?????
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 11:04 #9
Du går ind i settings i messenger... fjerner alle markeringer ...færdig arb. Der er ikke nogen grund til at fjerne den fra maskinen.
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 11:05 #10
Hvorfor bruger du så ikke trilian i stedet? Den tackler ICQ, Messenger, Yahoo +nogle flere PÅ EEN GANG!
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
07. april 2002 - 11:09 #11
det er jo nok den bedeste idé. jeg tror jeg vil gøre det.
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 11:12 #12
Hvilket er den bedste ide? Trillian? -Jeg vil da lige sige at det har nogel kanon svedige features og et meget svedigt design, men jeg brød mig nu alligevel ikke så meget om det... det føles lidt som om man ikke har kontrol over skidtet...MEN DET SKAL PRØVES
Avatar billede mike23 Nybegynder
07. april 2002 - 11:32 #13
Jeg havde også enormt mange problemer med Messenger på et tidspunkt. Kører iøvrigt XP. Jeg besluttede mig også for at installere Trillian og så begyndte problemerne at vælte ind. Microsoft har jo åbenbart en ambition om, at følge folks gøren og laden på inet, og som et resultat deraf, begyndte Messenger-applikationen SELV at starte op når jeg var inde og kigge post i Outlook Express(!?!?) og loggede mig jo derfor automatisk af Trillian. Ydermere kommer mine mails fra ekperten.dk på min hotmail-konto, og når jeg var derinde startede den som oftest også selv Messenger op, men ellers nøjedes den som regel med, at når jeg skulle slette en mail så kom fjlmeddelsen at Trillian havde lavet en fejl og blev lukket. Messenger fortalte samtidig at man ikke kunne lukke det hvis man benyttede outlook, internet Explorer (!?!?), eller også ville det bare starte og logge dig af Trillian.

Så sum summarum: nu har jeg Opera-browser med indbygget mail. Boykotter min hotmail-konto, Outlook og Internet Explorer.

/mike23
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 15:24 #14
Hehe...efter lang tids søgen har jeg løst dit problem....altså hvis du IKKE bruge dansk WinXP

i RUN skriver du GPEDIT.msc vælger Computer Configuration --> Administrative Templates --> Windows Components --> Messenger og enabler "Do not allow windows messenger to be run"
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
07. april 2002 - 17:42 #15
nu har jeg prøvet det syrede du skrev... jeg tror det har virket..
Avatar billede kapla Nybegynder
07. april 2002 - 22:55 #16