Avatar billede hono Nybegynder
06. april 2002 - 13:33 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

Hvad ville I give?

Hvad ville I give for en ny PC, der er som følger:

Pentium 4, 2,0 GHz (400 MHz front side bus, 512 kb second level cache)
Geforce 4
80 GB harddisk
256 MB DDR SDRAM
FireWire/iEEE 1394 1x front, 2x bagside
CD-Brænder 24 max 10*40 max
6-kanal audio controller
Netværk-controllerm fast ethernet 10/100 MBit
TV OUT og VIDEO IN
4*USB
56K Modem
16*DVD-ROM
diskettedrev, mus og tastatur
INGEN skærm

Software:

XP homeedition
Works Suite 2002
Word 2002 Encarta 2002 enclopedia
Works 6.0
Picture IT!
Autoroute 2002
PowerDVD XP
VideoLive Mail
PowerVCR ||
Mediashow SE
Powerdirector
Musicmatch

2 års garanti!

Hono
Avatar billede the_email Nybegynder
06. april 2002 - 13:35 #1
10 kilo
Avatar billede cortina Nybegynder
06. april 2002 - 13:35 #2
10000 ville jeg tro
06. april 2002 - 13:37 #3
Hmm...
En 12.000,- vil jeg tror... (hvis du skulle købes smalet)...

Der er 20Gg mere harddisk der, men 256 mindre
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=2739&ID=4

De 12.000 pga. af softwaren
Avatar billede nuki Nybegynder
06. april 2002 - 13:43 #4
hmmm fra aldi til 9999kr hehe
Avatar billede hono Nybegynder
06. april 2002 - 13:45 #5
nemlig nuki. Så ifølge xzxzxz må det jo være et godt løb. Det gælder vel i øvrigt også  the email og cortina (man sparer jo en krone :D )

Hono
Avatar billede blitzzer Nybegynder
06. april 2002 - 13:45 #6
Ahhr vær nu fair  17.000. uden software 12.000
Avatar billede hono Nybegynder
06. april 2002 - 13:50 #7
nå, nu er der da efterhånden nogle ret forskellige bud. Så jeg lader det lige stå åbent lidt endnu, og håber på at få lidt flere bud :)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
06. april 2002 - 14:09 #8
jeg ville da umiddelbart sige 15.000.
Avatar billede cocio Nybegynder
06. april 2002 - 14:09 #9
Avatar billede echsphilee Nybegynder
06. april 2002 - 14:09 #10
skulle have været en kommentar, venligst afvis svar :-)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
06. april 2002 - 14:12 #11
solgt til cocio *GG*
Avatar billede cocio Nybegynder
06. april 2002 - 14:13 #12
hehe :)
Ej, en 15.000 kroner ville da virke meget fair. Det er jo kram du har der :)
Avatar billede unique Nybegynder
06. april 2002 - 14:43 #13
Den konfiguration lyder typisk "BILKA"
Grunden til dette udtryk, er fordi der ikke nævnes mærker på varene, f.eks om ram er KINGSTON eller noname. Typisk er det noname hvis du f.eks køber en BILKA computer.
Men prisen hvis man går ud fra det er en BILKA-model vil sikkert ligge på under 10000 kr. Fristes til at sige 5995 kr eller noget i den retning, da skræmen mangler.
Mit gæt er, at hardwaren er noname og PCén derfor ikke er særlig dyr at fremstille.
Husk at chekke mærker m.m. Desuden chek lige det grafikkort, det er sikkert et MX-kort , som kan købes til omkring 1500 kr.
Avatar billede hono Nybegynder
06. april 2002 - 14:48 #14
unique >> Den computer jeg sidder ved lige nu, er ligesom denne fra ALDI. Jeg har været rigtig godt tilfreds med den her computer her (!), og har fuld tillid til kvaliteten.

Mht. til mærker er det en "Medion" og hvad angår grafikkort er det et MX 460. Af andre oplysninger om det står der:

NVIDIA graphics, 64 MB DDR SDRAM AGP 4X (dobbelt rate rate).

En ting er i hvert fald sikker! Jeg gider ikke gå ind i en computerforretning, og betale 2000-3000 ekstra på grund af "at de er så flink", og (tror de) har forstand på det. Enten køber jeg et sted som aldi, som har computere 2 gange om året, og kan købe stort ind, pga. kædens størrelse, ellers vil jeg købe på nettet :)

Hono

Avatar billede echsphilee Nybegynder
06. april 2002 - 14:55 #15
nederst skriver du "2 års garanti". pas lige på med den. hvis det er den nye lov, der er blevet indført, er det ikke 2 års garanti men 2 års reklamationsret. forskellen er, har jeg fået forklaret, at man nu har 6 mdr. fuld garanti, hvor sælger skal bevise, at produktet ikke har været itu fra starten. de næste 18 mdr. skal du bevise det. og hvordan beviser man at en pc man købte for et år siden, har været i stykker hele tiden?

det lyder underligt, men sådan har jeg fået det forklaret...
Avatar billede unique Nybegynder
06. april 2002 - 16:22 #16
hono
Jeg giver dig ret i, at man ikke skal købe i en alm. computerforetning.
De lever ikke engang altid op til den service, som de burde. Jeg kan nævne mange eksempler på dårlig service hos div. små computerforetninger.
Personligt køber jeg på nettet og samler selv mit grej, så lærer man også sin computer bedre at kende.
Men nu du nævner ALDI, så ved jeg, at prisen er i bund. Synes bare lige jeg ville advare dig hvis du købte den et sted, hvor prisen er for høj i forhold til kvaliteten. Dermed ikke sagt, at en ALDI-computer er dårlig. Hvis den passer til dit behov, og prisen er ok, så køb!!

mvh

Unique
Avatar billede hono Nybegynder
06. april 2002 - 17:46 #17
Takker allesammen
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
10. april 2002 - 20:01 #18
Det er Siemens DDR ram =)