Avatar billede rs2000 Nybegynder
06. april 2002 - 09:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mærkelig "kode" i blåskærm

Jeg har lige bygget en ny PC med et ECS K7S5A bundkort,xp2000+ processor og 60 GB Maxtor harddisk.
Mit problem er nu når jeg har installeret WinME,kan den find på at lave blå skærm meget tit.
Den skriver følgende:

En undtaglse OE er opstået ved 0028:C004E4E9 i VxD VCACHE-(01)+00000E4D.Denne blev kaldt fra 0028:C004AC56 i VxD VFAT-(01)+0000B166

Hvad F..... betyder det volapyk?
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
06. april 2002 - 09:13 #1
rs2000 >> Det aner jeg heller ikke jeg har fået samme vollapyk ved me. Nu kører jeg 98-2 der er ingen problemer.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
06. april 2002 - 09:18 #2
Jeg var ved at tro de måske var HD'en der var noget galt med.
Jeg syntes den larmer meget,når den søger,men det kan jo bare være indbildning.
Den skulle være meget lydløs ifølge EDBpriser,men den larmer mere end min gamle Samsung40GB.
HD'en er en Maxtor60GB740X m.Fluid lejer.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
06. april 2002 - 09:43 #3
Nu har jeg installeret gode gamle Win98,men dengør det stadigvæk:-(
HJÆÆÆLP
Avatar billede intel4004 Novice
06. april 2002 - 14:19 #4
Det er måske en hardware fejl i dine ram, eller måske en beskadiget sektor på din harddisk. VCACHE: står det mon ikke for Virtuel Cache(hukommelse)? Windows brokker sig måske pludselig, fordi har problemer med at komme i ordentlig kontakt med harddisken(måske en plade der kører langsommere end de andre).

Prøv og kør en overflade scanning med scandisk, og find en ramtester der kan loope din ram(denne finder en fejl hvis der en)...
Hvis du harddisk lyder mistænkeligt kunne det jo godt lyde som din harddisk ved at stå af...

Intel4004
Avatar billede rs2000 Nybegynder
06. april 2002 - 17:25 #5
Hvor finder jeg en god ram tester?
Jeg har prøvet www.pcpitstop.com
Der trækker den det hele i bund (905point)
Der var et rødt flag ved min "security" ellers kun ternede flag
Avatar billede intel4004 Novice
06. april 2002 - 17:50 #6
Du kan prøve her: http://www.simmtester.com

Her kan du finde et lille program som tester din ram, og melder fejl hvis den finder nogen...

Intel4004
Avatar billede rs2000 Nybegynder
06. april 2002 - 21:17 #7
Nu har jeg stjålet en stang SDram i min mors puter.
Så kører den som den skal:-)
Jeg kan ikke finde noget i bios,om at man kan skifte mellem SD og DDR ram.
Finder den så selv ud af hvad der er hvad?