Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 10:53 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Wtf?! SKOD COMPUTER!!

Ja daw der...

Jeg har (haft) et netværk mellem en windows XP computer og en 98 comp..
Virkede alt sammen fint, indtil min XP computer som er host forleden gik ned. Min far genstartede så XP computeren, og så pludselig sagde den "Ny hardware fundet, Ethernet Controller"??????
WUUT ?!

Og nu kan 98 computeren ikke komme på nettet eller "finde" xp computeren..
Hvad kan være sket?
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 10:53 #1
Men XP computeren kan sagtens komme på nettet, den kan dog heller ikke finde 98 computeren
Avatar billede 2-maz_temp Nybegynder
04. april 2002 - 11:02 #2
Du skal finde en driver til det netværks kort som den ikke kan finde, og installere den igen, så burde det virke.
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2002 - 11:03 #3
Har du prøvet at køre wizarden for netværk på XP'en? Og gemme netsetup filen på en diskette, og lade den køre på W98 pc'en.
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 11:05 #4
Jamen jeg har jo allerede en driver til mit netværks kort - ved ikke hvad en Ethernet controller er???
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2002 - 11:06 #5
2-maz-temp>> Så vil xp makinen jo ikke kune komme på nettet, i så fald driveren til netkortet ikke var installeret. Går ud fra, at netværksforbindeslen kører via netkort til hub el. modem.
Avatar billede jakeman Nybegynder
04. april 2002 - 11:08 #6
Ethernet controlleren er den enhed i windows som styrer det pågældende netkort!
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 11:09 #7
Okay og hvor finder jeg en driver til den??
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2002 - 11:21 #8
fnaz>> prøv først, om windows ikke selv skulle have fundet driveren til netkortet. Det kan gøres ved at højreklikke på denne computer -> egenskaber -> hardware -> enhedsorientering
Er der en konflikt med netværkskortet, kan det ses merkeret med en gul trekant. Er der ingen tegn over netkortet, skulle det køre fint.
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 11:23 #9
det ved i ik?
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 11:24 #10
Der er et gult ! over ethernet controller driveren
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2002 - 11:34 #11
oik, så skal du have en driver. Marker netkortet, og fjern enheden. Derefter beder du den om at opdatere. Den finder så netkortet igen. Bemærk hvad der står af korttype og mærke. Det er så den driver, der skal findes.
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 11:36 #12
"Marker netkortet" ?
mener du ethernet controlleren
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 11:37 #13
Jeg har et "100/10m Ethernet PCI adapter" under Network adapters
og så har jeg det der ethernet controller
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2002 - 11:44 #14
Det skulle være det samme. En løsning kunne også være, at åbne pc'en og se hvad der står på chippen på netkoret. Så er man sikker på, at finde en rigtig driver.
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 11:45 #15
Jamen når jeg installerer driveren til mit netkort til Ethernet Controlleren gider den ik bruge den diskette jeg har (det er ikke den rigtige driver)
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2002 - 12:00 #16
Har du mod på at hive kabinettet af pc, tage netkortet ud, og se havd der står på det? (hvis det vel og mærke ikke et en on-board)
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 12:04 #17
Det er det ikke, men jeg ved jo godt hvad det er for et..
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2002 - 12:08 #18
Så er det ud at finde en driver på nettet. Fx producentens hjemmeside, el. via en af de utallige driver databser der er på nettet. Kan fx anbefale www.driverguide.com
login: driver
pw: all

og søg og du skal finde ;)
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 17:33 #19
Kan simpelthen ikke finde en driver til den...

Nogen der evt. ka hjælpe mig? Mit netkort er et "Sandberg network adaptor 10/100"
Avatar billede fnaz Nybegynder
04. april 2002 - 17:42 #20
please? :)
Avatar billede becko Nybegynder
04. april 2002 - 23:01 #21
hvad med at prøve her http://www.sandberg.net/
just for fun 8)
Avatar billede robotten Praktikant
17. april 2002 - 14:00 #22
fnaz>> har lige prøvet becko's link, og der ligger drivere. Virker de?
Avatar billede fnaz Nybegynder
17. april 2002 - 14:01 #23
næh.. Men får besøg af en proffesionel iaften, han skal nok kunne fixe det :)
Avatar billede fnaz Nybegynder
17. april 2002 - 14:02 #24
(tror jeg havde virus, men har formateret nu.. det burde virke nu :p )
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2002 - 09:28 #25
Og virker det så?
Avatar billede fnaz Nybegynder
25. april 2002 - 16:31 #26
Jeps virker fint :-)

det var åbenbart en virus på min xp maskine
Avatar billede fnaz Nybegynder
25. april 2002 - 16:31 #27
Lukker