Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 10:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Gforce 4

Hej alle,

Jeg overvejer at købe et gforce4 grafikkort, er der
nogen der ved hvilke mærke (asus, creative etc..) der er bedst?

Tak
rvj
Avatar billede mcfrede Nybegynder
04. april 2002 - 10:20 #1
Prøv at se hos www.tweakup.dk, de er helt vilde med SUMA's grafikkort.
Ellers har ASUS ry for at være kram!
Avatar billede md_craig Nybegynder
04. april 2002 - 10:27 #2
Asus har efter hvad jeg har læst, andre clock frekvenser på deres GeForce 4 kort, det gør dem bedre...

et normalt GeForce 4 ti 4600 kører:

Ram: 650
GPU: 300

et Asus kort kører som følger:

Ram: 660
GPU: 330

Det køre altså synkront hos ASUS, og det skulle være bedre. jeg har læst det på en af alle de mange artikler der er online. men kan ikke lige huske hvilken...
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 10:30 #3
md_craig >> ikke efter hvad asus skriver på deres hp.
http://www.asus.com.tw/vga/agpv8460/overview.htm
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 10:32 #4
Tak for jeres hjælp! :)
Avatar billede nfssister Forsker
04. april 2002 - 11:39 #5
Køb et Leadtek A250... Det styrer for vildt.... og så virker det !!
Avatar billede md_craig Nybegynder
04. april 2002 - 11:42 #6
Nej det kan jeg godt se... gad vide hvad grunden er, om det var et løst rygte, eller om det er noget de har trugget tilbage ??? men i det mindste så plejer de at sende deres eget tweak værktøj med...

ærveligt jeg ikke kan huske hvor jeg har læst det... det var før den kom op på Asus's HP
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 11:52 #7
nfssister >> ved du hvor man kan købe ultra versionen af A250'eren?
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 11:53 #8
md_craig >> tjaaa. folk har det med at komme med nogle mærkelige udtalelser
en gang i mellem.
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 11:55 #9
nfssister >> ved ultra mener jeg den med Ti 4600 chipsettet i. den på edbpriser må have en fejl, der stå ultra men det er kun en Ti 4400.
Avatar billede md_craig Nybegynder
04. april 2002 - 11:57 #10
Jo.. det er rigtigt, men man skulle jo mene man kunne stole på diverse artikler, fra anmeldere..... ??!?!?! men den holdte ikke stike denne gang. det ville ellers have været lidt Cool hvis det havde...

men ellers så vil jeg bare sige det samme om Asus som mcfrede gør, det er efter sigende kram. (har selv både MB. og GK.)
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 12:42 #11
k, tak! er der så nogen der har nogen erfaringer med AOC skærme?
Avatar billede md_craig Nybegynder
04. april 2002 - 13:11 #12
Jep... min far har en... det er igen noget man kan stole på, men det er ikke de skærme der giver det bedste billede (rent teknisk). men skulle jeg have ny skærm, så blev det en 19" (9GLR)

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597900
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 13:19 #13
k, hvad med 9glr Vs. Viewsonic E95? er det noget du ved?
Avatar billede md_craig Nybegynder
04. april 2002 - 13:35 #14
Jeg kan faktisk ikke sige meget om den skærm. teknisk set er den meget bedre (Dot Pitch: 0,22) men vi har 2 lokaler fyldt med dem på skolen, og dem er jeg ikke imponeret af, men det er også kun 17" skærme, og hvilken model husker jeg ikke.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514857954

og bedømelsen på edbpriser er da også i top... så mon ikke den holder distancen....
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 13:48 #15
Jo, det skulle man da tro! Tak for alt din hjælp. Jeg skal nok få mobiliseret nogen point til dig!
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 13:48 #16
men jeg kan ikke få den der justerpoint til at virke... skal man så bare lave en nyt spm.?
Avatar billede hologram Nybegynder
04. april 2002 - 20:19 #17
rvj: "Ultra" er Asus' betegnelse. Jeg kan ikke lige huske hvad det er der er specielt ved kortene.

md_craig: Jeg tror det er Creatives kort der kører med de frekvenser du nævnte i dit svar..

Ellers ville jeg også selv vælge Asus. :)
Avatar billede md_craig Nybegynder
04. april 2002 - 20:37 #18
hologram >>> jeg har læst det som at være ASUS (hvilket ikke passede)... men jeg kan heller ikke tro at de vil have fået lov fra Nvidias side... men hvad ved jeg om Nvidias Politik på det område...

og så er jeg da glad for at vi har endnu en ASUS person her. nogen forstår bare ikke hvad de går glip af...

rvj >>> ahh.. glem point. det er sku lige meget. denne slags spørgsmål er ikke noget hovedbrydende at svare på... men jeg er da glad for at du har det i tankerne.
Avatar billede rvj Nybegynder
05. april 2002 - 09:48 #19
hologram >> nej ikke helt rigtigt. forskellen ligger i at
den "normale" har en nv17 chipset, og ultra har nv25 chipset. mener jeg.
http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/vga/vga_index.asp

craig >>
okay, så må jeg se om jeg kan huske dig en anden gang du hjælper mig! :)