Avatar billede kumpel Nybegynder
15. juni 2000 - 21:57 Der er 7 kommentarer

Sekundær DNS

Jeg har en fast Internet forbindelse til Tele Danmark, som også er primær DNS for min hjemmeside. Men hvordan sætter jeg min egen server op til at køre sekundær DNS server.

Er der nogen her som kan komme med en fyldestgørende beskrivelse af hvordan jeg gør dette nummer ?
Avatar billede doeleman Nybegynder
16. juni 2000 - 09:39 #1
For at selv køre DNS skal du først godkendes af DK-hostmaster.
Det koster desuden noget lignende 500-1000 kr om året, så med mindre du skal hoste flere domæner, kan det vist ikke betale sig, at gøre det selv.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. juni 2000 - 03:31 #2
Du kan ikke køre en Primær & Sekundær DNS på samme linje så derfor skal du faktisk køre 2 linjer hvis du vil havde dette til at virke optimalt*ss*

dertil skal du oxo være godkendt for at kunne reg. domæner hos DK host..

Men mener ikke det er nødvendigt at være medlem for at hoste dem, men du har jo oxo brugt en del hvis du il lave egen DNS..

En DNS makine skal bare være en 2-300 Mhz med masser af Ram i.. helst 512/½GB ram..  Så er den glad..
Avatar billede y2k Nybegynder
09. juli 2000 - 20:28 #3
Hej,
jeg tror nu at barcardi taler om backbone servere, en NS kan sagten være en 133Mhz computer med 48MB ram. Du behøver ikke at være AV/FIL medlem for at kunne køre dine domæners NS, men du skal have et medlem til at pege domænerne hen på comuteren. Du kan sagtens køre både primær og sekundær server på samme linie, de må blot ikke have samme IP-adresse.
Avatar billede beaviz Nybegynder
10. august 2000 - 22:05 #4
Bare lidt info: Ved siden af mig står tre dns\'ere det er alle pentium 133 m 32 mb ram.. Kører fortrinligt...
Avatar billede kumpel Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:43 #5
Jeg har selv løst problemet
Avatar billede kumpel Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:43 #6
Jeg har selv løst problemet
Avatar billede beaviz Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:48 #7
Lad os da høre hvordan :)