Avatar billede minuszero Nybegynder
15. juni 2000 - 18:51 Der er 7 kommentarer

Hardiskproblem i 2000

Davs !!!!!
Som sagt har jeg et større problem med min ene hd. i win2000. Det ligger sådanne at windows 2000 ikke kan starte op med min p.slave hd. I opstarten fryser windows 8 blokke inde i linien (hvis det siger nogen noget). Hvis jeg fjerne min sekundære hd starter 2000 op uden problemer. Win98 kører problemfrit !(med begge harrddiske)
Hardisken kan godt køre på andre computere med win2000. Den er sat som primær dos partition.
Hd. fungerede ikke i starten men efter formatering fungerede den. Efter der er fyldt guf på (fra en anden win2000) virker den ikke.
ps Det er en Maxtor 30 Gb, 7200, EIDE

Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. juni 2000 - 19:23 #1
Prøv at sætte den på som sekundær master eller slave.
Avatar billede minuszero Nybegynder
15. juni 2000 - 23:11 #2
Hd. står på win98 som en ikke permanent drev.
Det hjalp iøvrigt ikke at skifte til sekundær master/slave
Avatar billede channex Nybegynder
16. juni 2000 - 13:48 #3
Jeg har haft nøjagtigt samme problem under WinNT4.0, men det viste sig at være et problem med busmaster driveren til det Asus bundkort jeg kørte med. Jeg har haft nogle problemer med Win2K, der detectede Ata66 på trods af, at jeg ikke brugte det rigtige kabel (der således ikke var skærmet korrekt). Det fik jeg løst ved at disable Ata66 i Bios'en OG slå Ata66 fra i Win2K devicedriver listen.
Jeg håber det måske hjælper?
Avatar billede minuszero Nybegynder
16. juni 2000 - 14:43 #4
Jeg vil prøve at undersøge dette, vender snarligt tilbage.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. juli 2000 - 02:23 #5
Noget nyt minuszero ?
Avatar billede minuszero Nybegynder
19. december 2000 - 09:33 #6
beklager ventetiden.......
Det virkede ikke. Nu har jeg følt mig nødsaget til at skifte system. Men da jeg stadig kender folk der har samme problem er svar stadig relevante. Jeg tjekke oftere nu !!!!!
Avatar billede rander99 Nybegynder
10. maj 2001 - 16:07 #7
Er det noen som har funnet en løsning på dette enda ?
Jeg har samme problem med Abit be6 hk, når jeg kopler inn en HD som slave på en av ide-kanalene fryser win2k i oppstarten.... :-(
Må kjøre alle disker som master for at det skal funke.