Avatar billede scumpaq Nybegynder
02. april 2002 - 10:58 Der er 4 kommentarer

Køb af Digi Cam ??

Hejsa

Jeg har kigget på markedet for Digi Cams og fundet et tilbud som ser ud til at være klart det bedste.

Hewlett Packard PhotoSmart C715
Max Resolution: 3.300.000pixels / 2048x1536
Memory: 10-160 pics / 16MB CompactFlash
Display: 1,8" LCD TFT
Sensor: 1/1.8" CCD
Zoom: 3X Optical / 2X Digital
Interface: USB
Warranty: 2 Years
Producent varekode: C8913A#AR8

Pris kr. 3865 incl. moms og fragt.

Er der nogle som har erfaringer med HP´s digitalkameraer ? Er de gode nok eller hvad ?
Jeg bliver lidt mistænkelig når deres kameraer er de i særklasse billigeste indenfor kategorien 3 mio. pixels.

Hvis der er nogle som kender til bedre tilbud hører jeg meget gerne fra dem.

Mvh. Scumpaq
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. april 2002 - 11:02 #1
Hmmm der findes jo altid bedere tilbud. men det ser da ud til at være ok, Dog skal du stille dig selv følgende sp. hvad skal jeg bruge det til

Tage billeder af familien samt ferie.
Eller
Til prof brug så som extrabladet osv osv

Jeg har selv et Olympus 3030 og det er lidt for "Stort" til mig da jeg ikke benytter det nok, men hva, vil man have det bedste såååå. det kostede 12000 da jeg købte det.
det kan idag fås for mellem 5 og 8000 Kr
Men hvis dine behov ikke er så store så er det HP fint, dog hælder jeg mest til Olympus

MC
Avatar billede scumpaq Nybegynder
02. april 2002 - 11:11 #2
Jeg skal bruge det privat. Dvs. tage billeder af børnene, huset og hjemmet. Ferien og til billeder der skal ligges på internettet.vil også gerne tage nogle gode billeder som skal fremkaldes på fotopapir og hænges op på væggen.
Jeg går udfra at 3 mio. pixels er tilstrækkeligt til det formål - men er der andre ting man skal kigge på udover dem som står i specs ?

Kan et Olympus med samme specs noget som HP ikke kan ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. april 2002 - 11:41 #3
Kig lige dine tilbudsaviser for denne uge... Jeg er ikke sikker, men jeg tror næsten at netop dette cammy var på bud for 3500 i enten Merlin, Fredgaard eller El-Giganten...

/J
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. april 2002 - 13:12 #4
Olympus, om det kan mere, Hmmmm det er igen smag og behag. Jeg kan specielt godt lide de ting der er udviklet til det, bla en diskette med indgang til flashkortne dvs i med kortet og i med disken og a:\ og så har du dine billeder, et minus er at der ikke følge opladelige baterier med, og det er svært at få kammarart til at køre på alm AA bat, da den sluger meget strøm, dvs. 20 billeder så skal kammarart slukkes og tændes igen få kan du igen tage 5 billeder så skal det slukkes igen . Men med en pakke opladelige batteriger og en lader fra olympus køre det bare fjong

Mine bateriger er købt i dec Forrig år og der kostede de 800 kr for bat og lader, Disken koster ca 700 kr

Sååååååååå
MC