Avatar billede -simon- Nybegynder
01. april 2002 - 22:56 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Valg af computer

Hvilken af disse to ville du vælge ? og hvorfor ?

http://www.edbpriser.dk/brugtspot/findprodukt.asp?kode=958

http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464587891

eller en helt tredie for nogenlunde samme pris ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
01. april 2002 - 22:59 #1
http://www.edbpriser.dk/brugtspot/findprodukt.asp?kode=958 fordi det er ibm... men det kan også være en ulempe, hvis det er specielle ibm-dele lige som toshiba....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 23:00 #2
IBM, fordi IBM laver nogle meget seriøse bærbare maskiner, der bare kan det en bærbar skal kunne. Desuden yder de 3 års garanti. En bærbar er ikke nogen super maskine, du skal derfor afveje om de programmer du vil køre kan køre uden problemer. Det er egentligt det vigtigste. Derudover er garanti og service det langt vigtigste, og det får du ved IBM.
Avatar billede -simon- Nybegynder
01. april 2002 - 23:01 #3
prob. er at den øverste er en 10 gigahz med tvout osv men det dårlige ved den er der ikke er diskettedrev, men kan man få et som kan connecte via usb ?
Avatar billede tiz3myr Nybegynder
01. april 2002 - 23:01 #4
Ville helt klart gå efter ECS I-Buddie A900. Bare tjek processoren det siger jo det hele.. Celeron er jo pentium's "billige" cpu! en 1ghz p3 er at foretrække :D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 23:02 #5
freeky>> IBM er ikke så meget til "specialdele" mere. Jeg ydede for nogle år siden support på IBM TP, og sjovt nok var det lettest at få ikke IBM PC-cards til at virke i maskinerne....  ;-)

Men alle bærbare har deres egne eksterne stumper, dockingstations, powerkabler osv. Så der skulle ikke være nogle problemer der.
Avatar billede -simon- Nybegynder
01. april 2002 - 23:05 #6
http://www.compumail.dk/pcprice.html scroll helt ned, der står der at den har externt betteri hvad mener de med det ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
01. april 2002 - 23:06 #7
james_t_dk -> ok så... kender bedre til min kammarats LO... toshiba, som VIL have speciel ram, og VIL have speciel dele i sig...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 23:07 #8
tiz3myr>> Processorkraft er ikke alt i en bærbar.

-simon->> Besøg en eller to forhandlere og prøv at bruge begge maskiner et stykke tid. Det giver ikke det bedste indtryk, men det giver et rimeligt indtryk af hvad du har det bedst med at bruge, IBM har trackpoint, ESC har en lille plade man flytter sin finger rundt på, det er en smags sag, men trackpoint virker bedst for mig.......
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 23:09 #9
Freeky>> Alle bærbare vil have speciel ram, det har noget at gøre med at der ikke er plads til standart RAM kort, derfor laver hver fabrikant deres egne, men Kingston har licens til at lave RAM til IBM maskiner og det er langt billigere end IBM RAM.
Avatar billede -simon- Nybegynder
02. april 2002 - 14:22 #10
er der ikke andre der har en mening ?