18. juni 1999 - 20:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Conn.Open, en lagerdatabase fra Concorde C5

Er der nogle af jer der har erfaring med Concorde C5''s database. Den hedder vist Lagkart.??? Hvordan bruger man den på nettet?
<---------------------------------->
DSNtemp="DRIVER={????????? Driver (*.???)}; "
DSNtemp=dsntemp & "DBQ=" & server.mappath("lagkart.???")
conntemp.Open DSNtemp
<--------------------------->

Gode forslag er meget modtagelige, også evt. på Bosse@Jubiipost.dk

:) Lars
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
18. juni 1999 - 21:20 #1
Hvilken version af concorde er det??
21. juni 1999 - 22:31 #2
C5 med stort set alle moduler.
C5 og XAL kører vistnok med samme databaseopbygning?!?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. juni 1999 - 22:42 #3
Jeg ved at man kan få en ODBC driver, som gør det muligt at hente/skrive oplysninger fra sin C5 ind i f.eks....Excel..Access....
Prøv evt. at høre der hvor du har købt din Concorde.
22. juni 1999 - 00:17 #4
Jeg er klar over denne C5-ODBC, men den bliver ikke brugbar, når man vil bruge sin C5-database på nettet, hos sin ISP.
Idéen er egentlig, at langt de fleste ikke har råd til egen webserver, men istedet køber et webhotel, og så kan de jo nøjes med at uploade til webhotellet, når de har opdateret c5's lager lokalt. Herefter skal Asp-siderne på webbet køre udfra denne. Man kunne selvfølgelig bede si ISP om at installere C5-ODBC'en, så var den prut slået, men det var jo smart at kunne levere en færdigpakke til C5 brugere.

Et lille hint..
Der kunne tjenes en del penge ved at udvikle en webshop, baseret på C5. Den Damgaard Data selv har udviklet er al for langsom, og baseres på få varer med mange oplysninger. Jeg når det ikke alene, men søger i øjeblikket partnere/investorer til uvikling i dette...
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
22. juni 1999 - 07:58 #5
Jeg kender for øvrigt...en som er igang med at udvikle et sådan projekt...Det er dog hovedsagligt til Navision.....Men det bliver lavet veldefineret at han også kan skrive en driver til C5.....
23. juni 1999 - 15:52 #6
Hvis han har en løsning, vil jeg gerne vide mere.
Betaling kan også være en mulighed
24. juni 1999 - 23:00 #7
henvendelse er

Lars@PnP-Lageret.dk
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
24. juni 1999 - 23:03 #8
Prøv at kigge her:

www.dmr.dk

24. juni 1999 - 23:17 #9
rbnstudio>> Det ser jo spændende ud, men det er dog ikke en sådan side, der får mig op af stolen og ringe til dem.
Der burde ligge et par ekspempler på shop-systemet, eller en beskrivelse af integreringen mellem nettet kontra bogføringsprogrammet's ordre modul.
Der er ingen tvivl om, at der hér ligger et dtort potentiale, at sammensmelte firmaets lagersystem/bogføringsprogram kontra butik på nettet. Altid ens priser, ordren ryger lige ind i bogføringsprogrammet's ordremodul, og hér kan man så sidde og tage ordrerne ind. Der er mange aspekter i det, og hvis der er interesserede i et fællesprojekt så meld til.
Jeg investerer gerne penge i et sådanne projekt.
www.dmr.dk ser interessant ud, men ikke nok til at jeg køber den.

:) Lars
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
25. juni 1999 - 07:58 #10
Nej..det er rigtig...der burde være nogle eksempler....Men det er fordi at han endnu ikke er færdig med at udvikle det...

Og som du siger....der er kanon stort potentiale i at kunne bruge firmaets regnskab sammen med en browser....så ordre automatisk ryger ind i systemet...og er der ikke flere varer vises det automatisk på webinterfacet...

25. juni 1999 - 10:21 #11
Du har helt ret. Jeg tror dog man stadig skal basere det på, at kunden ikke skal have sin egen webserver, men derimod henter txt-filer ned fra nettet, og importerer dem i ordre-modulet.
Kender du nogle som er interesserede i at udvikle sådanne ?
25. juni 1999 - 10:22 #12
Jeg afviser lige svaret fra dig, da jeg håber på noget mere håndgribeligt, men lad os endelig diskutere dette.
08. juli 1999 - 01:01 #13
Hmmmmm
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
08. juli 1999 - 12:24 #14
...Jeg får vist nok en beta version af DMR's produkt i næste uge....Det bliver spændende...
08. juli 1999 - 12:46 #15
kontakt mig når du gør, pleazee.

:=) Lars
Bosse@JubiiPost.dk
Avatar billede nlunn Nybegynder
08. juli 1999 - 17:46 #16
Jamen du har da helt ret i at kunden sikkert ikke har råd til sin egen webserver - men hvis han bor i kbh eller århus, så er det da afgjort en mulighed at have en ADSL linie, hvorfra man kun kørte databasen og asp og så en webserver ude i byen til at tage presset fra billeder o.lign.
08. juli 1999 - 23:39 #17
>>nlunn.

Det kan du ikke basere en forretning på.
Du kan jo kun have visse kunder i dit firma, hvis såfremt du baserer dine shopløsninger på det.
Min mening på et godt tilbud til den mellemstore virksomhed, som ikke ønsker at investere 100.000,- uden at vide hvad det kan give er:

Få en asp shop løsning, hvor man kun skal spekulere på at holde databasen opdateret. Lav en asp upload loaklt på deres maskine til upload af billeder.
Giv en dags undervisning i indscanning af billedmateriale, og undervis dem i i at bruge eks. WebOptimizer. Smelt alt dette sammen, og så er firmaet igang for 10.000,- excl. moms, uden design.
Designet skal baseres på seperat tilbud.
Det er ihvertfald min erfaring.
Når en kunde lægger en ordre på nettet, laver asp'en en kommasep. txt-fil, og 1 gang om dagen, downloader firmaet disse filer, og herefter kan de uden problemer importere dem i eksempelvis Concorde C5.
Et sådanne system satte vi op på PnP Lageret, og dette fungerer perfekt.
08. juli 1999 - 23:40 #18
dog uden billeder af varerne
Avatar billede nlunn Nybegynder
09. juli 1999 - 09:43 #19
Jeg vil gerne give dig ret i at det ikke er den optimale løsning, men uden jeg skal reklamere for meget for Tele-dk
så er ADSL faktisk til at betale, også for private. Desuden så vil man have en 100% opdateret database heletiden - ADSL sender pt kun 128 kbps ud af huset, det er ikke nok til en server, men det er nok til noget af den og resten kører så via en mirrorsite.

Men det er rigtigt nok at det kan være svært at få en kunde til at skulle installere en sådanne linie, bare fordi han skal på nettet, eller have lavet en shop.
Det kan også være at han mener at der skal sættes for meget i gang, så han mister overblikket, det betyder som bekendt at man ikke får salget

Men det du er ude efter er en måde at få kundens C5 database på nettet uden at få ISP til at installere en driver.

Hvis man nu lavede en lille aplikation der konverterede C5 databasen til noget brugbart (jeg er ikke klar over hvad C5 kan exportere) og derefter uploadede den - så har kunden kun fingre i filen en gang -
Avatar billede nlunn Nybegynder
09. juli 1999 - 10:18 #20
ok - du holder til på Thy, så er ADSL ingen valgmulighed - sorry
03. september 1999 - 22:42 #21
session timed out
Avatar billede huulbaek Nybegynder
10. november 2000 - 09:39 #22
Hejsa. Jeg må endnu engang reklamere for programmet GDIDB (www.gdidb.com).
Jeg har med stor succes integreret det med Concorde via ODBC og det fungerer optimalt.

Hilsner,

Thomas