Avatar billede miol92 Nybegynder
01. april 2002 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Museproblemer

Jeg har lige installeret Mandrake 8.2, men havde samme problem i 8.1. Jeg bruger GNOME.
  Problemet er, at når jeg bevæger musen skal jeg køre den hurtigere end en bestemt hastighed, før markøren bevæger sig på skærmen. Som om at den skal over en fastsat tærskel. Hvad skal jeg gøre? Musefølsomheden i kontrolcentret er sat helt op, og i Windows, som er installeret på samme computer har jeg ikke det problem.
Avatar billede tiz3myr Nybegynder
01. april 2002 - 12:26 #1
er det som om der er acceleration på musen? for i så fald kan det let slås fra i kontrolpaneller!
Avatar billede miol92 Nybegynder
01. april 2002 - 12:50 #2
accleration?
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. april 2002 - 15:15 #3
miol92 -> Det samme som "musefølsomheden" :)
Avatar billede tazz_ Nybegynder
01. april 2002 - 16:33 #4
Det kan godt være lidt svært at forklare hvad "mouse acceleration" er, men jeg kan da prøve;

Hvis der ikke er nogen acceleration på, går musen lige langt, ligemeget hvir hurtigt du rykker i musen.
Hvis der er acceleration på, går musen længere jo hurtigere du bevæger den.

Altså, hvis du har en mus med acceleration på,og du bevæger den, lad os sige 5 cm., meget langsomt, så kommer den ikke ret langt på skærmen. Men hvis du rykker den 5 cm meget hurtigt, så ryger den meget langt på skærmen.

Det kan slåes fra i GNOME's kontrolpanel.

Håber du forstod lidt af hvad jeg skrev :)
Avatar billede miol92 Nybegynder
01. april 2002 - 17:01 #5
tazz >> Jo, det tror jeg... :) Men hvordan slår jeg det så fra?
Avatar billede miol92 Nybegynder
20. april 2002 - 14:57 #6
Haloo... Hvordan slår jeg det fra???