Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. april 2002 - 01:47 Der er 7 kommentarer

Viderestilling via Sprog

Hejsa.

Er der nogen som har en kode som kan bruges til Viderestilling via Sprog.

Det er mening at der skal Viderestilles enten til Dansk-side eller Engelsk-side.

M.V.H
Preben.
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. april 2002 - 01:53 #1
Avatar billede cdc Novice
01. april 2002 - 02:00 #2
http://www.eksperten.dk/spm/178557 og se på mine svar og kommentarer

/cdc
Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. april 2002 - 02:06 #3
UNDSKYLD:

Jeg glemte vist at skrive at det er bedst at det bliver en automatisk Viderestilling.

/Preben
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. april 2002 - 02:25 #4
<script type="text/javascript">

if ( self.navigator.language == 'en' ) {
    self.location.href = "engelskside.html";
} else {
    self.location.href = "danskside.html";
}

</script>

men det er en lovlig usikker måde at viderestille. Der vil være undtagelser (englænder sidder ved dansk vens PC, franskmand vil hellere have engelsk version) så du bør også gøre det muligt for brugeren at vælge manuelt.

mvh JakobA
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. april 2002 - 03:03 #5
Det vil mit svar også gøre, det er kun på demosiden, at du selv skal gå til siden.

Du har en indexside, som viderstiller til det ønskede sprog.
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/sprog/sprog.htm, men eftersom du bliver viderestillet med det samme, så kan du jo ikke nå at læse de kommentarer, jeg gerne vil have, at du læser inden du går videre.
Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. april 2002 - 03:16 #6
Knudqert>

Jeg kan ikke finde din kode som viderestiller, jeg synes det virker lidt rodet. Der hvor du har "koden til javescriptet" (sprog.txt) starter din danskeside.html op.

Kan du ikke ligge koden op her. ?
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. april 2002 - 04:20 #7
Det er åbentbart fordi, du bruger IE, der læser den som en httmlfil, selvom den er gemt som txt., højreklik og gem som skulle kunne klare det.

Men ellers er det:

<html>
<head>
<title>Automatisk viderestilling efter sprog</title>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
if(navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer'){
var sprog = navigator.userLanguage
}
else {var sprog = navigator.language}
if( sprog == 'da'){window.location.href="dansk.htm"}
else {window.location.href="engelsk.htm"}
</SCRIPT>
</head>

<body>
<p><a href="dansk.htm">Dansk version</a></p>
<br>
<p><a href="engelsk.htm">Engelsk version</a></p>
</body>
</html>