Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. marts 2002 - 06:19 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

lille linux (under 300 mb)

jeg har en maskine med følgende specs:
pentium 100
48 mb ram
305 mb hd
diskdrev
cdromdrev
2x netkort(ne2k kombatible)
og så de normale ting som standard porte plus skærmkort.

den kunne jeg godt tænke mig at få til at køre som gateway, dhcp server, apache, mysql & lidt perl scripts

jeg har kigget lidt på linux router porject, men syns det ser rimeligt indviklet ud

nogen der har en idé til hvad jeg skal installere på den?

/dex2k
Avatar billede djernaes Nybegynder
31. marts 2002 - 08:20 #1
Prøv http://www.freesco.org/ - den skulle være ret nem, og kan køres uden HD

Martin
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 12:52 #2
debian har jeg fået til at fylde 80 MB
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. marts 2002 - 13:54 #3
Du kan jo køre hvad det passer dig, bare lade være med at installere grafisk brugergrænseflade og alt det andet, som man ikke skal bruge på en server... www.mandrake.com er et bud fra mig...
Avatar billede langbach Nybegynder
31. marts 2002 - 15:47 #4
Som lojmann sagde mandrake er en mulighed, den nyeste (8.2) kan installeres minimalt på 80 mb
Avatar billede kny Nybegynder
31. marts 2002 - 16:26 #5
Jeg ville anbefale Debian. Den er godt dimensioneret til meget små servere hvis man vælger det, og så har den selvfølgelig Apt som et stort plus. Kører selv Debian på en P166 med 64 mb ram som filserver. Mener installationen der fylder 130 mb uden X.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. marts 2002 - 16:27 #6
p.t kører jeg debian på denne maskine & freebsd på min server.
mandrake har jeg slet ikke lyst til at installere på den, da jeg allerede nu ved at den ikke kommer til at køre så godt :)
det er nærmere noget ala freesco jeg leder efter.
men er der slet ingen der har prøvet lrp?
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. marts 2002 - 16:28 #7
Hvis du vælger Debian, så se her: http://debianguiden.dk/ :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. marts 2002 - 16:41 #8
jeg har ok styr på debian, og den maskine kører da også debian nu, men jeg syntes stadigt det fylder for meget, og det er lige så meget det at prøve en af de der floppy linux jeg er ude efter.
Avatar billede kny Nybegynder
01. april 2002 - 01:03 #9
Lojmann: jep, var selv med til at starte den, så jeg synes den er ret god ;-)
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. april 2002 - 15:07 #10
kny -> Ok, kender den slet ikke :) Havde bare linket...
Avatar billede vna Nybegynder
01. april 2002 - 15:09 #11
....hvad med linux redhat 2 ???
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. april 2002 - 23:14 #12
kunne også være man skulle prøve gentoo, det ser ok ud....
Avatar billede arnbak Nybegynder
02. april 2002 - 08:29 #13
Ja fix en gentoo lfs så er du kørende :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. april 2002 - 16:31 #14
jeg har lagt det projekt på køl indtil jeg får en ny maskine som secundær server.
så lukker her