Avatar billede martin1000ben Nybegynder
30. marts 2002 - 15:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

komprimering af TIF billeder

Ja findes der et (gerne freeware) program til at komprimere TIFF billeder

og det SKAL være easy-to-use :)
Avatar billede hemning Nybegynder
30. marts 2002 - 15:49 #1
Gimp er altid god :o) Det er måske ikke easy-to-use, men jeg synes at det er "nemt" ;o) Jeg har ikke prøvet det til Windows endnu, jeg regner med at det er det du benytter! Du kan downloade det gratis her:
www.gimp.org
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
30. marts 2002 - 15:53 #2
Du kan også bruge Irfanview. Freeware og nemt at bruge. + man kan mange andre ting.

http://irfanview.tuwien.ac.at/
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
30. marts 2002 - 15:57 #3
Gimp ouups!! faldt lige over det her, så det duer ikke.

Because of patent issues with the LZW compression algorithm the installer does not install the ability to save GIF files. Nor is the TIFF plug-in capable of loading or saving LZW-compressed TIFF files. To be able to do these things, make sure that either you are in a country where Unisys doesn't have a patent on the LZW algorithm,
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
30. marts 2002 - 16:00 #4
Sorry :( Det kan puttes ind senere. Min fejl!!
Avatar billede hemning Nybegynder
30. marts 2002 - 16:02 #5
Man kan sagtens installere plugin's der understøtter GIF og TIF/TIFF, også komprimeret, de har jo bare ikke lov til at inkludere det i installeren :o)
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
30. marts 2002 - 21:33 #6
Takker for IrFan View det ER jo nemt :)
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
30. marts 2002 - 23:36 #7
Yeps!! ;)