Avatar billede krylle Nybegynder
30. marts 2002 - 13:11 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Cola narkoman

Jeg har drugget min 3 litter cola om dagen i 5-6 år men hvis at der bare er en dag jeg ikke får cola bliver jeg ireteret men der er nogle der siger at man kan blive afhengi af cola når at man drikker sp meget hver dag i så mange år men hvad er det at man bliver afhengi af
Avatar billede krylle Nybegynder
30. marts 2002 - 13:11 #1
min=minimum
Avatar billede beldring Nybegynder
30. marts 2002 - 13:12 #2
coffein !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. marts 2002 - 13:15 #3
Engang indeholdt Coca Cola små mængder kokainlignende stof, der havde til formål at skabe en afhængighed. Dette blev dog forbud allerede efter ganske få år.

Idag er det eneste afhængighedsdannende stof Koffein. Dog er det i så små mængder, at der ikke vil dannes afhænginghed selv ved 3 liter dagligt.

Drikker du så meget, tror jeg den eneste "afhængighed" er dårlig vane.

NanoQ
Avatar billede dcoder Nybegynder
30. marts 2002 - 13:16 #4
du kan blive afhængigs af alt, i de fleste tilfælde er det en psykisk afhængighed, altså en form for indbildning, men du kan blive fysisk afhængig af coffeinen i cola, rent faktisk lige så afhængig som folk bliver afhængige af heroin (rent fysisk altså :), men da der er så små mængder coffein i cola skal du drikke usandsynligt meget før dette er aktuelt :)

Personligt ville jeg drikke mellem 7 og 15 liter cola om dagen hvis jeg havde råd, men det har jeg desværre ikke, så jeg holder mig til mellem 5-7 l... En pæn del må man sige, stadig mener jeg ikke jeg kan kalde mig selv fysisk afhængig af cola....

Desuden kommer det også helt an på hvem du er :)
Avatar billede beldring Nybegynder
30. marts 2002 - 13:17 #5
Jeg har vildt mange huller på grund at det ***** cola......så jeg prøver at trappe ned :O(
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. marts 2002 - 13:19 #6
Hmmm... der var måske grundlag for en afhængighed... Cola (og andet sukkervand) skaber huller i tænderne... det betyder hyppige tandlægebesøg. Jeg kunne forestille mig man kunne opbygge en afhængighed af lattergas og bedøvelse ;)
Avatar billede dcoder Nybegynder
30. marts 2002 - 13:21 #7
nanoq : *gg* Hvorfor ikke, på trods af mit store cola forbrug har jeg ikke haft huller i tænderne siden jeg var 5 år, så jeg tror igen det afhænger mest af hvem du er, nogle kan drikke mere cola end andre før de får huller, sådan er det med alt :) Held er selvfølgelig også en faktor i dette tilfælde :)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
30. marts 2002 - 13:27 #8
Hmm, i sidste eller fori uge, var der noget i Hjemmeservice på DR2 omkring kaffe, og der var der en forsker inde, som havde undersøgt, hvordan koffein virker i gennem de sidste mange år.

Han sagde, at den mængde koffein der er i 2 litter cola, var nok til at nedsætte ens sukkerstofskifte, og man kunne derved få¨noget lignende "gammelmands sukkersyge"

Men hvad, det smager jo godt, skål :)

/Christoffer
www.food4u.dk
Avatar billede krylle Nybegynder
30. marts 2002 - 13:37 #9
jeg har brugt over 15.000,- på et par år på cola
Avatar billede krylle Nybegynder
30. marts 2002 - 13:43 #10
food4u.dk> tak for den mega fede side food4u.dk
Avatar billede beldring Nybegynder
30. marts 2002 - 13:48 #11
JA!.....den er faktisk fed  :O)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
30. marts 2002 - 14:06 #12
Det var så lidt, og selv mange tak :)
Avatar billede beldring Nybegynder
30. marts 2002 - 15:00 #13
Takker for point  :O)