Avatar billede mortendreng Nybegynder
13. juni 2000 - 23:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pulldown - kan længden justeres ?

Hej Alle

Jeg har et problem med en pulldownmenu som indeholder 16 punkter...jeg er klar over at det er lige i overkanten, men som en lille hurtig løsning går det an...

men men men...der vises kun 11 af punkterne og resten skal man scrolle sig frem til...det er ikke vildt smart!

Er der nogen måde man kan tvinge alle 16 valgmuligheder frem ?

Mvh
Morten
Avatar billede doeleman Nybegynder
13. juni 2000 - 23:42 #1
Ja, du kan indsætte parametren size=16:

<SELECT SIZE="16" NAME="pulldown">
    <OPTION>
</SELECT>
Avatar billede doeleman Nybegynder
13. juni 2000 - 23:46 #2
OK, jeg kan nu se, at jeg muligvis har misforstået dig.

Mener du, at før du vælger fra pulldownmenuen ses kun et enkelt valg og når du så vælger ses kun de øverste 11? I givet fald tror jeg ikke, at der er noget at gøre.
Avatar billede denboj Nybegynder
14. juni 2000 - 00:08 #3
Hvad med at lægge dem i to kolonner af otte. Ved ikke om det bliver for bredt. har jo ikke set det :-)
Avatar billede mortendreng Nybegynder
14. juni 2000 - 01:15 #4
Yep doeleman,

du misforstod det desværre...men ellers tak for forsøget...

Jeg mindes bare at jeg har set sites om pludselig har 30 datoer der svupper frem på skærmen (og iøvrigt ser forfærdeligt ud), men når man står og mangler dem er der naturligvis ikke til at finde :-(

mvh
Morten
Avatar billede rfogh Nybegynder
14. juni 2000 - 07:39 #5
---også interesseret i svar---
Avatar billede tfylliv Nybegynder
17. juni 2000 - 15:26 #6
Der er desværre ikke noget at gøre. Det er helt og holdent browseren der styrer hvor mange elementer der skal vises af gangen. Men ikke engang det er ens imellem de forksllige operativsystemer.

F.eks viser Netscape på linux alle elementer. Explorer og Netscape på win viser ikke alle elementer, men bruger to forskellige måder til at scrolle i dem. Og den nye mozilla viser 21 elementer af gangen, med en scrolbar.

Sååå, der er ikke så meget at gøre ved det.
Avatar billede krn Nybegynder
20. april 2001 - 22:13 #7
<select name=wazzup style=\"height: 100px;\">
<option>Wazzup</option>
<option>Dav</option>
</select>

så må du selv lege lidt med højden *S*