Avatar billede troymclure Nybegynder
13. juni 2000 - 22:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Check new messages, uden Outlook er åbnet

Aloha...
Er det muligt at sætte Outlook (ikke ekspres) til at check om der er kommet post, uden at man behøver at starte selve programmet??
Med venlig hilsen
Troy Mclure
Avatar billede xander Nybegynder
13. juni 2000 - 22:19 #1
Nej, men du kan sætte det til at checke selv ved opstart og så få programstyring til at åbne og lukke programmet selv efter tidsinterval.
Avatar billede troymclure Nybegynder
13. juni 2000 - 22:33 #2
Ja, men det løser ikke problemet, Outlook skal køres over en terminal server, og derfor vil jeg gerne undgå at selve programmet startes.
Avatar billede xander Nybegynder
13. juni 2000 - 22:41 #3
jeg tror ikke det kan lade sig gøre, da outloook styrer "opkaldsprogrammerne" og derved kan den ikke få kontakt med servere - hvorfor kan outlook ikke være åbent hele tiden?
Avatar billede stigc Nybegynder
13. juni 2000 - 22:46 #4
Avatar billede troymclure Nybegynder
13. juni 2000 - 23:14 #5
En ekstern mail checker løser desværre heller ikke problemet.
Avatar billede troymclure Nybegynder
13. juni 2000 - 23:15 #6
Grunden til at jeg helst vil undgå at have outlook åben er at der er flere hundrede brugere på terminal-serveren, og det ville tappe for meget på krafterne.
Avatar billede manon Nybegynder
14. juni 2000 - 02:04 #7
Jeg har lige afprøvet det program som STIGC har anvist, og jo - det virker, men der er kun et lille ikon nederst til højre i menulinien som blinker.

Jeg kunne godt tænke mig noget mere grafiksk - ligesom på film ;-) - noget der fylder skørmen med - u have a new mail - *LOL*
Avatar billede kazap Nybegynder
14. juni 2000 - 08:18 #8
Prøv E-Spy der findes på Tucows. Det virker okæh hos mig.
Avatar billede manon Nybegynder
14. juni 2000 - 11:21 #9
kazap > Hvad gør e-spy og hvordan virker det ?
Avatar billede denniss Nybegynder
14. juni 2000 - 13:12 #10
Du kan lave en "finger" mod din mail server for et givent bruger navn.... hvis der er mail... skal der poppe et vindue frem med dette... ellers intet....

Det kan ikke være mere simpelt.!
Avatar billede denniss Nybegynder
14. juni 2000 - 13:14 #11
OG.

hvis du har lyst kan vi evt. udveksle viden om terminal server, da jeg selv administrerer do.
mail til ds@talent.dk

-Dennis
Avatar billede kazap Nybegynder
15. juni 2000 - 16:27 #12
Hmm hvis det stadig har interesse:
E-Spy checker din mail på serveren og lader dig se hvad der ligger og venter FØR du åbner Outlook. Du kan så slette det du ikke gider bruge oppetid på at nedlade..
Avatar billede trooper Nybegynder
17. juni 2000 - 15:46 #13
du kan ikke sætte outlook til det. så den enest løsning er at bruge et andet program
Avatar billede troymclure Nybegynder
17. juni 2000 - 18:39 #14
Hej Denniss, din "finger" ide, lyder meget interessant, men hvordan virker den i praksis?? send mig evt en mail på xx@mail.dk
Avatar billede codpiece Nybegynder
05. juli 2000 - 18:27 #15
Jeg tror ikke finger virker mod en Exchange server, det gør den ihvert fald ikke hos os, og vores er sat op efter standard opskriften.

Men du kan prøve med 3. parts mailtjekkerprogrammer som stigc foreslog. Her er en liste over et par stykker til:

http://www.slipstick.com/addins/notify.htm

Selv bruger jeg et freeware program der hedder pobox - http://www.antimensch.de/coding/win32/index.cgi?pobox - det ligger i systrayen og checker for ny mail på indtil flere servere på en gang. Når der så er post kan man vælge at programmet skal spille en lyd, vise de første par linjer af mailen eller eventuelt køre et helt tredje program.

Hvis du bruger det mod en exchange server skal du ikke blive forskrækket hvis der er rigtig mange 'nye' mails når du kører programmet første gang. Det, programmet viser, er antallet af mails i din indbakke.

// Codpiece
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 14:22 #16
Ellers kan du sa lave en macro der bare kører skidtet, venter til alle mails er havnet i inbox, og lukker programmet, der findes mange macro programmer der kan det....Du kan jo optage mus\'e bevægelser og tastetryk i enmacro og sætte den til at kører hver time...?!!!!!
Men er du egentlig datanom jeg syntes jeg har hørt dit navn før ????;)
Avatar billede manon Nybegynder
18. marts 2001 - 11:25 #17
SKAL SPM. IKKE LUKKES ? :-)