Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 08:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette

Jeg kan hverken komme ind i mappen eller slette den... får beskeden:

E:/Upload er ikke tilgængelig

Adgang nægtet

Noget lignende det samme når jeg forsøger at slette den! Jeg har kørt virus check på hele maskinen...hjælp!

(Kan ikke huske hvad der lå i den!)
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 08:55 #1
Har du sat rettigheder på mappen eller hvad? E:/upload lyder jo som en "offentlig" mappe?
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 08:56 #2
Er den en partition? Flere oplysninger vville være godt.
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 08:58 #3
Jeg er admin...er altså ikke en newbie...det er bare en mappe...den har været brugt til upload på lan igår... ingen virus (sagt igen) ... derfor navnet, men jeg har fjernet delingen igen....det er ikke en partion, men ligger på en partion (den oplysning er der faktisk, hvis man kan læse :o) :----- E:\Upload ...hehe
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 09:03 #4
Det må jo være noget med den måde rettighederne er sat på.
Men du bruger vel stifinder til komme ind i mappen? Eller er det fra din browser? " / "
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 09:46 #5
stifinder og browser!
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 09:49 #6
Lyder ikke som om du er logget ind som admin.

Men prøv at højreklikke på mappen og vælg egenskaber.
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 09:53 #7
OK, bare lad vær med at hjælp mig så!
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 09:58 #8
Såhh, jeg er bare temmelig tom for ideer!

Den er vel sat som virtuel host?
Der er jo ikke så meget andet for, end at du må gå din server-konfiguration igennem.
Jeg har desværre ikke den hurtige løsning til dig!
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 09:59 #9
øv, tak alligevel
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. marts 2002 - 10:29 #10
kan du ikke slette den hvis du booter på CD'en og går ud i Konsolmode
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 10:32 #11
kan ikke boote fra cd'en...ngt bios fuck up...hmmm...kan man ikke bare starte fejlsikret?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. marts 2002 - 10:36 #12
prøv bare fejlsikret.

jeg har selv haft en låst mappe, fik aldrig løst problemet.
Avatar billede frock Nybegynder
29. marts 2002 - 13:05 #13
Derefter højreklikker du på mappen, vælger Properties->Security->Advanced->Owner, vælger dig selv på listen og sætter hak i "Replace owner on subcontainers and objects". Tryk ok

Hvis du ikke kan se "Security" tab'en, gør følgende:
Tryk Start->Control Panel->Folder Options->Advanced og fjern hak ved "Use simple file sharing".
Avatar billede frock Nybegynder
29. marts 2002 - 13:06 #14
glem 'derefter' ;-)
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 18:42 #15
DU ER FOR SEJ!
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 18:43 #16
Hvorfor vidste du det? Hvad er der ellers af mulighed for tilladelser og så'n? Plz sig et eller andet :o)
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 18:46 #17
Og dog alligevel...jeg har adgang til mappen nu, men jeg kan ikke benytte filerne!
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 18:47 #18
billederne kan åbnes, men ikke vises...det samme med filmklippene og alt det andet
Avatar billede madslp Nybegynder
29. marts 2002 - 19:02 #19
men de kan slettes!
Avatar billede frock Nybegynder
29. marts 2002 - 22:32 #20
så er rettighederne sat forkert, eller du har glemt at tage subdirs/filer med da du tog ejerskab af mappen