Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:19 Der er 50 kommentarer og
4 løsninger

Vurder Thunderbear

Nu da vi har fået lavet det til en startside, hvor man kan vælge mellem 2 versioner, er det tid til endelig at få vurderet siden. Når siden kan kaldes 100% færdig, skulle vi gerne få et domæne.
http://tbear.subnet.dk .
"Future" siden er lavet af kOlZiE
"Den brugervenlige side" er lavet af ^Joker^
Startsiden er lavet af os begge.
Mvh
^Joker^ og kOlZiE (Nikman på eksperten) / Kristoffer og Nikolaj
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:20 #1
Giv gerne:
+/-
Karakter fra 13-skalaen
Konstruktiv
Avatar billede answermaster Nybegynder
28. marts 2002 - 17:22 #2
Starten virker godt, men der mangler nogle knapper! Helt klart!
Det første indtryk er "hvor kan man trykke?".

I future siden, bliver man lidt overrasket, "Flot grafik", men alligevel er grafikken ikke gelt så god, der er for meget gråt!

Generalt en udemærket side!
/Answer
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:22 #3
OBS! Info på begge sider er ikke opdateret endnu, så der står stadig en lidt gammel tekst.
Avatar billede answermaster Nybegynder
28. marts 2002 - 17:22 #4
En 7 - 8

+
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. marts 2002 - 17:23 #5
Ik for noget, men utrolig grim side =/ ..Lavet i frontpage og de klassiske effekter der føler med, ik ret køn side, og i er et webdesign firma ?! ..

Naeh  2@13

://
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:24 #6
Zyberwizard>> hmmm man kan ikke give 2@13 desuden så er det kun Kristoffer der laver siderne i Frontpage, pga. det er det han finder mest overskueligt. Generelt virker du ikke ret gammel, svar afblæst!!
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. marts 2002 - 17:25 #7
hehe, bare fordi at i ik kan lave noget ordentligt ?
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:25 #8
+/- skal forståes således:
Plusserne, er hvad der er godt ved siden.
Minusserne, er hvad der er knap så godt.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. marts 2002 - 17:26 #9
hvorfor kan man ik give 2@13 :)
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:26 #10
Zyberwizard >> Se på det du selv har skrevet, så forstår du hvad jeg mener!!
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 17:26 #11
1) Jeg ville ikke centrerer teksten

2) Jeg ville skrotte det med at have to udgaver.

3) Jeg synes ikke menuen skal åbne i et nyt vindue

4) Den blå baggrund er ikke behagelig at læse på

5) Jeg synes ikke banner matcher baggrund

6) Jeg synes ikke jeres logo apellerer til et firma. Jeg synes I henvender jer til 10-15 årige designmæssigt. Det er ikke så stylish :)

7) Referencer på forsiden burde være et link.

Well..  lidt at arbejde med :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. marts 2002 - 17:26 #12
- forsiden
- layout ..
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. marts 2002 - 17:26 #13
GO STARTFIRMA !! .. Go Go Go Go :) ..
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. marts 2002 - 17:27 #14
Det dér er ikke noget i får nogen kunder på.
Det virker ret amatøragtigt, men et logo/banner der er klistret på en side med lidt tekst - ikke videre inspirerende...

Desuden anlægger I en ret uprofessionel stil, idet i deler det op i en "brugervenlig" udgave og en "design" udgave. Designerens opgave er jo netop at _kombinere_ de to ting!!

Kort sagt: Øv jer et par år og prøv så at vende tilbage.
Avatar billede sthen Nybegynder
28. marts 2002 - 17:28 #15
Utrolig rodet var min første indskydelse - hva' vil de med det her ???

Meget urolig baggrund
Forfærdelig uoverskuelig

Jeg gav meget hurtig op

03@13
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 17:29 #16
Karakterer kan ikke ikke bruge til noget :)

Niveau:

Folkeskole : 7
Gymnasium  : 5
Universitet: 0

Der er ikke nogen sammenhæng i dit website...  den røde tråd er ikke eksisterende - hver i design eller tekst :)

Men klø på!!

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. marts 2002 - 17:30 #17
hov.. karakter.
Taget i betragtning at i skal kunne sælge webdesign brager I ind på en klar 03'er!! (faktisk kan jeg godt støtte zyberwizard's 2'er :) )
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:30 #18
Startfirma>>
1) Det kan egentlig godt være...
2) Jeg kan godt se at det virker lidt dumt, men omvendt, den brugervenlige er lidt for enkel og "Future" er ikke brugervenlig nok, vi har prøvet at "mixe" det sammen, men det var ikke helt nemt
3) hmmm, hver sin mening :D
4) Tjaa... Kan da godt være, men omvendt ser den ikke for kedelig ud ellers??
5) ???
6) Er det så slemt??
7) Det burde det vel, MEN da referencer er lavet på 2 forskellige måde i de 2 forskellige designs er det ikke helt nemt.
Men tak for din vurdering, du plejer at være god til det *G*
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:32 #19
Tjaa... Generelt ikke så positiv respons, men det er jo hvad der følger med, desværre kan jeg ikke følge jer i alt hvad I forklarer...
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. marts 2002 - 17:34 #20
nikman>> Man bestemmer jo selv om man vil lære noget :)
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:36 #21
Alle>> Burde Startsidens baggrund være #0080FF i stedet for billedet?
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:37 #22
(0080FF er lyseblå)
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 17:39 #23
nikman>

Ja det er ikke helt godt nok til at I kan tjene penge på det. Prøv lav det totalt enkelt i første omgang, og lav så lidt smarte detaljer bagefter.

Start med at lave et flot logo I mener vil kunne tiltale en virksomhed. Lav derefter siden så den matcher logo.

Lav en enkel menu en hver kleinsmed eller fiskekutter-vasker kan overskue.

Sørg for at tekst er i samme sprog.

Held og lykke med det...

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:43 #24
Startfirma>>

Vi har prøvet at lave det totalt enkelt og så smarte detaljer, det blev de mest grimme resultater man kan forestille sig :(

M.h til logo'et så ved jeg ikke hvor vidt det er en god ide...

Enkel menu= Hmmmm, jeg tror da at alle trods alt kan finde ud af at bruge future-menu'en, men stadigvæk den er uoverskuelig - ja!! Der er min forklaring/undskyldning i den første kommentar

Teksten= Jeg var ikke så god til at formulere mig, så det er faktisk dig der har skrevet teksten!!
Avatar billede oasen Nybegynder
28. marts 2002 - 17:43 #25
Nej!
Avatar billede christian-s Nybegynder
28. marts 2002 - 17:49 #26
Forsiden:
Alt for mørk og urolig baggrund!
Brugervenlig udgave? Vil det sige at den anden ikke er brugervenlig?
Hvad betyder Future?
Drop indgangssiden og lav 1 udgave!

"Brugervenlig udgave":
Indledning> Arbejd lidt mere på formuleringerne, og tal ikke ned til folk (folk ved godt hvad jeres slogan betyder!).
Referencer> "Færdiglavet"?? Ja, selvfølgelig skal jeres referencer være færdige, lad endelig være med at skrive det - det er en selvfølge!
Og lad være med at reklamere med betaversioner, kun de færdige sider!
Bestilling> Lige lovlig kontant, måske skal der lige være lidt dialog inden bestilling af sideantal mv.!?

"Future udgave":
Hvis der skal brugsanvisning til menuen er den for indviklet! Jeg ville finde en anden løsning, hvorfor skal man vente?

I det hele taget: Det skal være bedre!
Farverne, opstillingen, formuleringen - der skal bruges mere tid!

Håber I kunne bruge det, husk det skulle gerne være konstruktivt...
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:53 #27
christian-s >> Var ellers begyndt at tænke på fordelingen af points, men så kom du til *G*
Vil du have at baggrunden bliver lyseblå, og vi så dropper billedet? Desuden så læs mine utallige forklaringer på hvorfor der er 2 versioner!!
Og til sidst, læs selve spm'et, der står at teksten på de 2 "rigtige" sider ikke er blevet opdateret endnu. Til gengæld står den "rigtige" tekst på startsiden.
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 17:58 #28
Hmm tror det er tid til at dele mine points ud... Jeg har alligevel ikke ret mange, da jeg bruger mere tid på at oprette spm. end at besvare - stik modsat fx. en af mine "favoritbrugere" Startfirma ...
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 17:58 #29
Jeg ville også nøjes med at skrive thunderbear@ofir.dk på forsiden i stedet for at opgive tre adresser hvor de 2 af dem ligner noget fra en CS-klan :)

Nå ja, kan godt se at teksten på forsiden er mit bud på en lille nem tekst fra et tidligere spørgsmål :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 17:59 #30
Nikman>

Snup selv de point du ville give mig - jeg bruger dem ikke til noget alligevel :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:00 #31
startfirma>> Det med e-mail adresserne er der en forklaring på...  Vi kender begge hinanden fra clanen Cleaners.dk http://www.cleaners.dk ... :D Thunderbear, bruges ikke så meget af nogen af os :(
Avatar billede christian-s Nybegynder
28. marts 2002 - 18:01 #32
nikman>
Jeg er sådan set ikke så interesseret i dine forklaringer, jeg kigger bare på siden, så du også får mit besyv med!
Det er dumt med 2 versioner!

Mht. til baggrundsfarven, skal den jo hænge sammen med resten af siden, så det er ikke lige til at sige... Det skal jo prøves af!

Hvis du vil have noget uddybet eller forklaret fra mit indlæg er du velkommen!
Avatar billede oasen Nybegynder
28. marts 2002 - 18:03 #33
Hmm... subjektivt set ville mit firma aldrig få lavet siden hos Jer. Det skulle da lige være pga. de lave priser, men de signalerer samtidig at I er knap så profesionelle.

Jeg er selv langt fra profesionel, hvad angår webdesign, men det er heller ikke noget jeg lever af. Synes bare det er spændende.

Et par punkter:

1) Baggrunden er for frustrerende - amatøragtigt (undskyld udtrykket)

2) Kan ikke lide popup-vinduer (især ikke UDEN værktøjsbjælke)

3) Jeg bryder mig ikke om CSS-effekten, hvor der kommer letter-spacing på menuen.

4) Titlen på popup-vinduet er forkert (der mangler et 'h').

5) Teksten skal ikke være centreret ved mindre, der er linieafstand.

6) Links til andre sider skal åbne i nyt vindue og ikke i samme frame (_blank).

7) Prøv siden i NS4X - firma-sider bør kunne ses af ALLE folk, hvis du spørger mig (jvf. www.kortal.dk )

8) Jeg kan ikke lide det påklistrede banner på baggrunden.

9) Jeg kan godt lide farverne blå og hvid sammen.

Jeg tror I har brug for en del mere øvelse, inden I starter et firma op, baseret på dette. Alternativt indskrænker målgruppen og tilbyder hjemmesider for en 200-300 kr til private, der ikke har ide om, hvordan de selv skal lave en side. Men hvor stor er omsætningen så?

Lyder måske lidt hårdt - men jeg synes, der er ALT for mange af de der små firmaer, der mener de med få midler blot kan skaffe sig et levebrød.

Nu ved jeg ikke hvor gamle I er, men jeg vil da opfordre Jer til at fortsætte, hvis det er det, I har lyst til.
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:09 #34
oasen >> Vi er begge 13 år, og ikke konfirmeret endnu (vi begge bliver det om en måned) så det er blot et fritidsjob, dermed de lave priser. Desuden har jeg fjernet baggrunden, prøv at se igen http://tbear.subnet.dk men ellers tak for din vurdering. Hvis du er interesseret kan jeg nok godt lade nogle point falde af...
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:10 #35
dermed=derfor - jeg ved ikke hvad jeg havde gang i der *G*
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 18:14 #36
Sæt de her menupunkter ind i stedet for 2 versioner:

[Info] [Produkter] [Referencer] [Bestil]

Hvad skal man med 2 versioner? En er rigeligt...  ellers virker det som om I ikke kunne beslutte jer :)

Jeg synes farverne måske er lidt for skingre...

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede oasen Nybegynder
28. marts 2002 - 18:17 #37
13 år? Ja, så synes jeg egentlig det er en temmelig god start. Jeg kan godt lide den ensfarvede baggrund, men den blå er lidt for skrigende. Prøv www.colorschemer.com/online - en side jeg fik anbefalet og faktisk er ganske god..

Giv ikke op :)
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:17 #38
Startfirma>> For det første, vi har ikke kunnet beslutte os. For det andet, som jeg har sagt 3-4 gange nu, så har vi prøvet at mixe det sammen uden held, derfor er det med mindre (vi arbejder altså fortsat på det) at vi får lavet en "mix"-side sådan det bliver...
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 18:21 #39
Prøv vælg en mørk varm farve...  og lade den hvide font blive...

Lav et SIMPELT logo i første omgang..

Baggrundsfarven kunne være: (et eksempel)

#993300

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede christian-s Nybegynder
28. marts 2002 - 18:22 #40
nikman>
Jeg ville lave teksten sort, det er for skrigende nu.
Kunne du bruge det jeg skrev?
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 18:22 #41
Logo kan fx nøjes med at være teksten Thunderbear i første omgang indtil i lige finder på noget genialt at sætte det sammen med :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:23 #42
Tja... Jeg kan egentlig godt lide farven, men den passer ligesom ikke ind til logo'et. Det skal lige siges, at jeg ikke rigtig har på sinde at få et nyt logo.
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:24 #43
christian-s>

Sort?? Tja... Jeg synes nu at hvid passer bedre til lyseblå??
Ja, hvorfor tror du ellers jeg gav dig points???
Avatar billede christian-s Nybegynder
28. marts 2002 - 18:26 #44
nikman>
Teksten er efter min smag for svær at læse, husk at folk i hvertfald ikke kommer hos dig, hvis de ikke kan læse skidtet!

...Godt, du har bare ikke kommenteret dem!
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 18:34 #45
Nikman>

Jeg ville som det første smide logoet væk :)))

Jeg ville: (lidt en omvendt procedure, men i dit tilfælde, ok)

1) Find en flot baggundsfarve - have en matchende font farve.
2) Fjern logo
2) Se om der ikke er en i freelance der lige kan strikke Thunderbear Webdesign sammen i en flot version der matcher baggrund. (Det er der 100%)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:51 #46
Startfirma>

Synes DU at der skal stå "The future has arrived..." på logo'et??
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 18:53 #47
Nikman>

Det slogan synes jeg i skal glemme alt om...

...vent med slogan - det er ikke noget MAN skal have :)

:)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 18:55 #48
Startfirma>

Ok, så må jeg smide nogle flere af mine få points væk :( desuden må man godt lave en ny bruger, uden at bruge den gamle længere? Jeg vil gerne bytte mit gamle og kedelige navn ud med kolzIE...
Avatar billede oasen Nybegynder
28. marts 2002 - 18:55 #49
The future has passed :)
Avatar billede oasen Nybegynder
28. marts 2002 - 19:00 #50
Forresten: "Hold musen over Navigation"... Er det ikke tilladt blot at holde curseren over Navigation? *g*
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 19:05 #51
nikman>

Mht at skifte bruger, så må man ikke gøre det for at få flere point. Men jeg er fuldstændig lige glad..  så slet du bare Nikman og lav en ny bruger der hedder kolzie  ...så må vi se om der er nogen der sladrer :))) Jeg gør ikke, da jeg ikke finder den handling urimelig.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 19:05 #52
oasen>

ups, jo - lol!! Forresten ved du om følgende er tilladt?
Må man godt lave en ny bruger, uden at bruge den gamle længere? Jeg vil gerne bytte mit gamle og kedelige navn (Nikman) ud med kolzIE, kOlZiE el. Kolzie...
Avatar billede oasen Nybegynder
28. marts 2002 - 19:09 #53
Det må du gerne, men så skal du huske at afmelde den anden bruger, inden du opretter den nye.

Ligesom i dette tilfælde: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=parazite
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
30. marts 2002 - 23:18 #54