Avatar billede benzon Praktikant
28. marts 2002 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overheating ? eller hva nogen der har en ide ???

Før så min computer sådan her ud:

Styresystem :  Windows 98
Cpu        :  Pentium 2 Zitech, 300MHz,
RAM        :  64 SDR RAM
Gfx        :  Riva TNT 2
Skærm      :  En Zitech 17" skærm
Kapinet    :  Meditower
Connection  :  ADSL 256 / 100
Extra      :  none

Sådan ser min computer ud nu:

Styresystem :  Windows XP Professional
Cpu        :  1-AMD Thunderbird, 1343MHz,
RAM        :  256 DDR RAM
Gfx        :  GeForce 2 MX (400)
Skærm      :  En Zitech 17" skærm
Kapinet    :  Meditower(det samme)
Connection  :  ADSL 256 / 100
Extra      :  SlotCooler Som sidder under grafik kortet....
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=40&page=1

Min problem :  Min computer kære fint når jeg sidder og laver de forskellige ting som f.eks hænge ud på IRC chat,
Stener Hjemmeside, Chatter, Stener eller hvad man finder på...
Men når jeg så starter et spil som kræver noget, f.eks Counter-Strike, Alien vs. Predator2,
Diablo, Wolfenstein2 så efter ca. 5 - 10 min. Begynder den at beep'e,
altser den siger sådan et lang biip tone som svinger og lamer.
Lampen som altid er tændt på min computer blinker, og sådan bliver min computer ved,
til jeg genstarter den. Det minder om en slags overheatning eller something...

Nogen der har ide til hva jeg kan gøre ?
Avatar billede janomel Nybegynder
28. marts 2002 - 13:42 #1
Hvilken cpu cooler
Avatar billede janomel Nybegynder
28. marts 2002 - 13:42 #2
bundkort osv
Avatar billede halifax Nybegynder
28. marts 2002 - 15:12 #3
Du skriver ikke hvilken bios du har (for at identificere beep koderne) men din beskrivelse passer godt med en varmeproblem på cpu'en med Award bios. Se her
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

I højre side kan du finde beep koder for andre typer bios.

Hvor var bliver cpu? - Løsningen er formentlig bedre køling, eller bedre montering af din køler, fx med et tyndt lag kølepasta mellem køler og cpu.
Avatar billede xenion Nybegynder
28. marts 2002 - 15:41 #4
ja det er sikkert overheating men det kan også være strøm problemer
jeg havde en 500 amd-k2 som havde probs med strømmen, jeg har desværre ikke nogen løsning hvis det er strøm problem mit det er gået over af sig selv!
Avatar billede steen12 Nybegynder
31. marts 2002 - 00:10 #5
Hvis dit tover har mindst 300W så kan du ikke levere støm nok det er 100% rigtigt,men et nyt tover m/strøm er billig på siden edb priser, så kører det bare der ud af.
Avatar billede steen12 Nybegynder
31. marts 2002 - 00:17 #6
rettelse til steen12 .Hvis dit tover IKKE har mindst 300w. God påske
Avatar billede benzon Praktikant
31. marts 2002 - 00:53 #7
og heder ikke Tover det heder Kabinet og Tower
Avatar billede steen12 Nybegynder
31. marts 2002 - 22:14 #8
Ja det er rigtigt men farven har en anden lyd. Stadig god påske
Avatar billede benzon Praktikant
19. april 2002 - 12:09 #9
Lukker