Avatar billede skovhus Nybegynder
13. juni 2000 - 08:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SMS problem, remote control

Jeg har installeret en ny maskine som en ny NT arbejdsplads. Bortset fra at det er en nyere (PIII, 550mhz) maskine med mere diskplads andet net- og grafikkort, er den installeret med nøjagtigt de samme programmer som den gamle. Jeg har installeret SMS Client, nøjagtigt som på den gamle og alt virker undtagen Remote Control. Når jeg vælger det afslutter smsklienten uden fejlmeddelelser eller noget. Alt andet er det samme som på den gamle: NT version, servicpack, smsclient version o.s.v.

Kan det være fordi det er en nyere (indbygget - Compaq) netkort og driveren alligevel ikke er den rigtige eller er der andre årsager til problemet ?

Bemærk: jeg har hentet en ny netkortdriver på Compaqs hjemmeside og maskinen virker godt nok i nettet og kan se alle andre maskiner, også den jeg prøver at fjernstyre.
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. juni 2000 - 10:18 #1
Hvilken version SMS kører du med.
Hvis det er SMS 1.2 virker SMS remote ikke fra en NT maskine med mere end SP3.

Avatar billede sjensen Nybegynder
13. juni 2000 - 10:36 #2
skovhus, der er forhåbentligt SMS Management Server du mener og ikke SMS klienten. Klienten er den der er installeret på den arbejdsplads du vil styre, og det kan du kun gøre fra en Server. SMS Management Server installerer du bare på din arbejdsplads, og så kan du udføre alle SMS opgaverne fra den.

Herunder at fjernkontrollere enkelte arbejdspladser.

Men du skal huske 2 ting:

1. Den arbejdads du vil kontrollere skal acceptere at du prøver at kontrollere den og hvis ikke vil du få en fejlmeddelelse. Programmet bør dog ikke stoppe sådan som du beskriver af den grund.

2. Efter at du har installeret SMS softwaren skal du geninstallere NT servicepack, da nogle af de filer der installeres med SMS er ældre end Servicepack 4 og 5 (og måske endda servicepack 3, men det er jeg nu ikke sikker på)

Det med at det skulle være netkortet holder ikke. Hvis du kan arbejde i netværket og se de andre maskiner (og kan bruge delte ressourcer ??) så vil SMS ikke lave problemer med det. Det er nok snarere problemet med en servicepack på din maskine, eller måske en versionsforskel mellem din maskine og den du vil fjernkontrollere.

Er det kun en maskine der ikke virker eller er det alle maskiner du ikke kan kontrollere ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. juni 2000 - 11:10 #3
Sjensen har ret.
Jeg kender mest til SMS 1.2 og der kan du sætte disse retigheder op i c:\sms.ini  Prøv det.
Hvis retighederne ikke er rigtige lukker programmet ikke så derfor tror jeg at det er SP3 fælden der er klappet ;-)
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. juni 2000 - 11:12 #4
Jeg skulle måske lige præcisere det lidt mere. Du kan sagtens fjernstyre en maskine med SP4+ men ikke fra en maskine med mere end SP3 på.
Avatar billede skovhus Nybegynder
15. juni 2000 - 09:12 #5
sjensen: det er selvfølgelig i manageren og ikke i klienten, selvom jeg også har klienten installeret. jeg beklager at mit spørgsmål ikke viser det klart nok. men man kan ikke fjernstyre en klient fra en klient. det kan man kun fra management serveren.

men nu er problemet løst. det var åbenbart fordi jeg havde installeret sms manageren og klienten efter NT servicepack 5.
efter at jeg havde installeret den igen virkede det hele som det skulle. tak

victor44: som du kan se er det ikke hverken servicepack 3 eller 4 jeg bruger men derimod 5 så dine svar hjalp mig desværre ikke.