Avatar billede thecon Nybegynder
27. marts 2002 - 15:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Password

Hej alle.....

Kan i hjælpe med et par spørgsmål.

Jeg nogle filer på min PC'er som jeg gerne vil sikre
mig at der ikke er andre der kan åbne. Det drejer sig både om tekstfiler og diverse billedformater (JPG og BMP).

Jeg ville gerne have at det fungerede ved at når jeg prøvede at åbne filen i feks Paint shop pro eller ACDsee
så skulle man skrive password for at åbne den. Eller at filerne lå i en folder som man skal bruge password for at åbne.

Nogen der kan komme med forslag hvorledes at jeg kan gøre for at det lykkes.

På forhånd tak.

Avatar billede kveldulv Nybegynder
27. marts 2002 - 15:41 #1
PGP (Pretty Good Privacy)

Hvis du kører med et OS der har NTFS, kan du jo også sætte restrictions på som du lyster.
Avatar billede kveldulv Nybegynder
27. marts 2002 - 15:42 #2
Well - ovenstående var egentlig mit umiddelbare hurtige svar midt i fyraftensløbet... ::grins::
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
27. marts 2002 - 15:42 #3
har hørt om et program der hed AccessFolders, men har aldrig selv prøvet det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2002 - 21:17 #4
Hvis du bruger NT eller win2000, kan du bruge de indbyggede sikringsmikanismer i NTFS rettigheder på fil og mappe niveau. Hvis du vil sikre at heller ikke administratoren kan se dine billeder er løsningen, som kveldulv skriver, PGP

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede itbjarne Nybegynder
29. juni 2002 - 20:40 #5
Kunne du ikke bare brug et Zip program hvor du sætter password på den komprimerede fil ?
Brug af NTFS sikkerhedsfaciliteter er jo heller ikke at foragte.
Avatar billede thecon Nybegynder
15. januar 2003 - 13:26 #6
Jeg bruger idag PGP

Thanx