Avatar billede theone100 Nybegynder
27. marts 2002 - 13:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

crasher under Medal of Honnor

Jeg kører WIN XP og har fornylig opdateret driverne til grafik og lyd, men et stykke inde i spillet (variere hvor langt) "fryser" computeren, eller WIN XP kommer med en systemfejl og lukker ned, se nedenstående fejlmeddelelse:
Beskrivelse:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x0000008e (0xc000001d, 0x804effa9, 0xf1692b84, 0x00000000). Et dump blev gemt i : C:\WINNT\MEMORY.DMP.

er der nogle gode forslag til afhjælpning af problemet ?

Avatar billede mcp Nybegynder
27. marts 2002 - 13:49 #1
Skift driver!
..Hvilket Grafik kort har du?
Avatar billede binderup Nybegynder
27. marts 2002 - 13:52 #2
jeg har også haft fejl med grafikkort/driver, og min erfaring siger mig at det bedst kan betale sig at bruge de drivers der bliver tilbudt via Windows Update.
Avatar billede grunberger Nybegynder
27. marts 2002 - 14:10 #3
lorte grafik kort
Avatar billede binderup Nybegynder
27. marts 2002 - 16:59 #4
flot.

nej det er lorte drivere - det mest moderne superduper ASUS jeg skal gi dig skal jeg kort fejler også hvis driverne er dårlige. Mange opdatere deres Nvidia drivere til de seneste i den tro at det er release drivere hvor det i virkeligheden er BETA drivere. Så vidt jeg ved er de drivere der er frigivet via Windows Update de seneste Release driveres, som er ret gamle i forhold til de BETA drivere man kan hente fra de fleste grafikkorts hjemmesider.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
28. marts 2002 - 01:19 #5
Binderup ikke helt rigtigt det du siger at det er beta drivere man kan hente på deres hjemmeside, sagen er den , den fil du f.eks får fra windows Update er WHQL signeret det vil sige det er testet på Windows XP af Microsoft selv, Nvidia ligger ikke deres Beta Drivere på nettet, ihvertfald ikke med vilje, dog er det til et småt antal testere der kan hente det, men nogen synes det er sjovt at videregive det så folk kan hente dem, og det er forkert af dem, og det har man også kunne finde ud af hvis man løbende ahr tjekket nvidia , der har der i faktisk knap 6 måneder ligget nvidia driver version 23.12 eller 23.11 kan ikke huske præcis, men nu er version 28.32 udkommet som er officel det vil sige det er den endelige version som er udkommet efter alle de diverse betatest som har været i omløb og windows update skulle også meget snart komme med den , der går som regel et par måneder før M$ dog ligger den som standard i deres windows update, men du kan rolig downloade den hvis den ligger på nvidia .. :) ..
Avatar billede theone100 Nybegynder
29. marts 2002 - 00:05 #6
Tak for interressen
det er en bærbar pc, med et "delt grafikkort" dvs. det er en SIS 630/730 chip der får 64 MB ram.
Er der nogen der har erfaring med ovenstående, så spyt ud ;-)
Det kørte udemærket under W2K, så jeg tror også det er driverne men jeg har kun set XP-kompatible drivere til ovenstående på producentens egen HP, og de fungere åbenbart knap så godt :-)
Avatar billede theone100 Nybegynder
31. marts 2002 - 12:43 #7
lukker sspørgsmålet