Avatar billede kousholt Nybegynder
27. marts 2002 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

amitech

Jeg har flere gange støt på Amitech computere som kun kan kører med deres egen førstehjælps cd'er samt at de er låst i bios'en med et password... (kan kun boote fra a-drev)

Er det muligt at få dette password ( Amitech vil ikke hjælpe) eller kan man nulstille bios'en ?

Er det mulighed for at installere en normal windows version udover den fra Amitech bestemte.

Avatar billede mcfrede Nybegynder
27. marts 2002 - 11:39 #1
Du bør altid kunne installere en anden windows hvis du har cd-rommen.
Ved ikke med biospassword, men du kan da prøve med en clear cmos!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2002 - 11:40 #2
reset Cmos, så skulle du komme i bios!
Avatar billede sukos Juniormester
27. marts 2002 - 11:43 #3
Prøv at løfte batteriet på bundkortet og sætte det i igen.
Hvis du stadig ikke kan komme ind i bios, skal du enten finde ud af hvad dit bundkort hedder og så få en manual, eller:::

som oftest er det "JP1"-jumperen som bruges til at resette bios.

D.v.s. find den på bundkortet, og prøv at sætte den over benene ved siden af et lille stykke tid, og sæt den så tilbage igen.

Deres "recover-cd" kender jeg ikke, men hvis der ligger en mappe med f.eks. "WIN98" på den, kan du måske bruge den til en nyinstallation.
Men det ror jeg nu næppe selv! Cd'en er solgt sammen med comp'en, altså tilpasset hardwaren.
Avatar billede jefa Nybegynder
27. marts 2002 - 12:10 #4
Password er vist ami eller amitech og de er ikke låst til deres eget system...
Avatar billede kousholt Nybegynder
27. marts 2002 - 13:43 #5
Amitech har lagt noget fast i cmos (Amitech systemfiler).... hvordan reseter man cmos
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2002 - 16:57 #6
du kan enten flytte en jumper eller tage det lille runde batteri ud et minuts tid, så har cmos mistet de gamle data, dvs. at Password er glemt, dato er røget tilbage til år 2000, klokken på 00.00.00.