Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 11:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

I hvilke direktorat ligger boot.ini i Windows XP

Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. marts 2002 - 11:16 #1
den ligger i roden c:\

du skal i mappeinstillinger, vis alle filer
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. marts 2002 - 11:16 #2
c:\ som i andre versioner :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2002 - 11:18 #3
Eller rettere: det ligger i roden af din primære partition - som jo ikke nødvendigvus er c: :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. marts 2002 - 11:26 #4
Takker for Pointz! ;o)
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 11:31 #5
øhh må jeg lave et tillægsspørgsmål. Hvor ligger så edit.com og edit.hlp i Windows XP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. marts 2002 - 11:32 #6
kan du ikke bare søge efter dem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2002 - 11:33 #7
brug notepad i stedet eller peg på boot.ini og dobbeltklik på den, så startes notepad automatisk.

Husk at fjerne flaget fra boot.ini - flaget kan være skrivebeskyttet, husk at sætte det flag tilbage.
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 11:35 #8
det kunne jeg hvis min windows virkede. Min dos prompt virker kun så jeg bliver nødt til at bruge edit.com. Så derfor vil jeg gerne vide hvor den ligger. Normal kunne jeg bare søge efter filerne. Ja, men da min XP er fuldstændig i smadder er det eneste jeg har en amputeret DOS Console
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2002 - 11:39 #9
har du prøvet en repair uden om Konsolmode.

edit ligger i Windows/system32
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 11:45 #10
ja,men nu får jeg en NTOSKRNL.EXE error så jeg bliver nødt til at rette i min boot.ini :-(
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2002 - 11:49 #11
ja, men det vil blive rettet med en repair af systemet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2002 - 11:50 #12
denne repair skulle kunne gøre det:

Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)