Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 09:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bad image checksum i XP

Når jeg prøver at genstarte min  bærebare computer i safemode(den kan ikke starte normalt) får jeg følgende fejlmeddelse:

Stop: c0000221{ Bad image checksum} The image comctl32.dll is possibly corrupt. The reader checksum does not match the computed checksum.

Når jeg så prøver at starte fra min win xp cd rom og jeg går ind i recovery mode, får jeg jo bare en dos skærm frem. Inde i dette mode har je så prøvet at går ind i de biblioteker, hvor jeg har nogel vigtige filer. For det første kan jeg kun går ind i de bibliotker hvor der ikke er et mellemrum. Og desuden når jeg prøver at gå ind i de andre bibliotker får jeg Accecc denied.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ? Kan jeg geninstallere Win xp ?. Men formaterer den så ikke harddisken ?

Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. marts 2002 - 09:53 #1
Boot på CD'en og vælg en automatic repair først :)
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 10:06 #2
ok nanoq,men jeg har bare ikke disketten den beder om. Er jeg så fuldstændig doomed nu ?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
27. marts 2002 - 10:32 #3
Hvilken diskette snakker du (thomaz) om?
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 10:35 #4
Når jeg genstarter fra CD ROM'en og prøver at vælge autorepair. ved at trykke F2, så beder styresystemet om en repair diskette. HVAD gør jeg er total på sk??? da min hovedopgave faktisk ligger på computeren og jeg skal om 14 dage. Alt min source kode og alle mine *.doc dokumenter ligger på computeren.
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 10:40 #5
øhh mener skal aflevere om 14 dage
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
27. marts 2002 - 11:14 #6
Hvis du er totalt på røven, og kun kan få adgang til dine filer via DOS, kan du se filernes/foldernes korte navne ved at skrive "dir /x". F.eks. hvis du har en folder der i Windows hedder "My Documents" kan den f.eks. hedde "MyDocu~1".
Nu burde det ikke være et problem at komme ind i foldere med lange filnavne, da du nu ved hvad de hedder i DOS.
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 11:16 #7
sn0wfalke. Ok men når jeg prøver dette får jeg beskede Acces Denied ? ???
Avatar billede thomaz Nybegynder
27. marts 2002 - 15:15 #8
Har nu geninstalleret Windows XP igen. MØG styresystem. Det overskrev alle min filer i Documents and settings. Da jeg skulle installere skrev install prog. at det var chance for at filerne blev overskrevet, men at det ikke var sansynligt. Sig mig bliver filerne overskrevet eller ej. Det er da et simpelt ja/nej svar. Rent programmerings mæssigt ved man da hvordan styresystemet bliver installeret. Det kan da ikke komme som en overraskelse. Suma Sumaru er at jeg går over til Linux. Gider ikke flere overraskelser fra Micorsucks. Og desuden den om den pågældende fejl skriver Microsoft. Reasson: Unknow (stabil styresystem ???)