Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
12. juni 2000 - 12:06 Der er 75 kommentarer

SMS + Telefonbog

Hej,

Er der nogen der kunne tænke sig at lave en SMS sender med en tilhøreende telefonbog til et sjovt website. Jeg har mulighed for benytelse af JMAIL. Hvis der er nogen der er intereseret giver jeg gerne alle mine point. Du vil også få reklame på siden og vi har masser af besøgende.
Avatar billede nof Nybegynder
12. juni 2000 - 12:10 #1
Hej,

jeg har en ASP telefonbog liggende som du kan få.

Vil du have den?

/nof
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2000 - 12:25 #2
Det kan jeg godt lave... Hvor mange point taler vi om ?!?
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
12. juni 2000 - 12:33 #3
Ja, nof den vil jeg gerne have. Men den skal fungerer 100 % procent.

Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
12. juni 2000 - 12:34 #4
DK HOST, JEG HAR 610 point
Avatar billede nof Nybegynder
12. juni 2000 - 12:39 #5
ok - giv mig din e-mail adresse...hvis den så virker vil jeg sende den til dig...

/nof
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
12. juni 2000 - 12:40 #6
e-mail er Jens.Riis@rji.dk
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
12. juni 2000 - 12:41 #7
Nof/

Kan du også lave sms-scriptet
Avatar billede jps2mt Nybegynder
12. juni 2000 - 13:12 #8
Jeg kan godt lave D hele, op mod en Access 2000 database

/JPS2MT
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
12. juni 2000 - 14:24 #9
Det yder godt jps2mt. Det må du meget gerne, husk at det skal være i ASP og skal køre på JMAIL
12. juni 2000 - 14:31 #10
hvad med at frigive koden her ?
Long live open source ;)
Avatar billede nof Nybegynder
12. juni 2000 - 15:07 #11
rji@rji.dk > jeg sender scriptet med det samme...der ligger en masse gratis sms sendere til download på denne adresse http://www.asp.dk/sourcecode.asp?submode=showparent_bytype&type_id=ASP , det er ikke så svært at integrere dem, til systemet, hvis du har spørgsmål kan du bare skrive...

/nof
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
12. juni 2000 - 17:10 #12
NOF/

Jeg har slet ikke forstand på ASP, kan jeg stadig væk godt gørre det.

Er der ellers andre der vil hjælpe.

Telefonbog filerne er uploadet til

www.rji.dk/beta/database/
12. juni 2000 - 17:41 #13
cool, jeg har oxo den fra netcoders, men troede at der var nogle af jer som have nogle geniale tilføjelser ;)
Er der virkelig så meget trafik på en SMS-side ???
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2000 - 21:12 #14
jeg er i gang med at opbygge noget slev og jeg har en lille smule test liggende på denne adresse: http://www.stivert.dk/keysersoze

se under sms...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
12. juni 2000 - 21:27 #15
Skulle jeg lave D eller ej??
Avatar billede nof Nybegynder
12. juni 2000 - 23:23 #16
rij@ osv. >> har du downlaodet en sender fra netcoders?

hvis du har skal du bare, i den fil hvorfra man sender beskeden, gå ned i koden og finde det sted hvor der står hvilken fil som bruges til at sende beskeden med...det filnavn ændrer du så til det som du har downloadet...så skulle det nok virke...undskyld den lidt indviklede forklaring, men jeg er en smule træt :o)

/nof
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 00:32 #17
JPS2MT, du må meget gerne lave det.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 00:34 #18
NOF/ Hvilken fil var det, du nmå vide det , da du sendte mig det.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 00:39 #19
KeyserSoze, er det noget jeg må få. Det ser godt ud. Der er lige et par ændringer, men elelr flot lavet.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. juni 2000 - 01:04 #20
Jeg går i gang med det samme :-)

Kan ha' D klart inden for et par dage..
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juni 2000 - 09:43 #21
Hvad med en sms sender, der modtager svar? ;o)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 11:24 #22
Kornfreak, vil du forklare lidt nærmere
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juni 2000 - 11:27 #23
Tja ved at "låne" en smssender og få dit eget output alt efter om mobilen er slukket eller tændt!
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 11:34 #24
Ligesom, Mobilix senderen,kunne du også lave den sådan at der ikke bliver nogen afsender i Nokia telefoner(ligesom mobilix senderen)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juni 2000 - 11:37 #25
Den er 100% magen til mobilix senderen ;O)
Avatar billede nof Nybegynder
13. juni 2000 - 11:56 #26
...det er i "sms.asp" du skal ændre det!

/nof
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2000 - 11:58 #27
rji@rji.dk> få og få... vi kunne måske godt finde ud af noget... der er allerede lavet lidt om... bl.a. vælges evt indtastede personer fra en combobox...

kornfreak> så vidt jeg ved kan man ikke "bare" lave en sender magen til Mobilix' - de har specielt hardware stående til det samme... men har du et eksempel vil jeg gerne kigge på det engang... mail evt. på kim@soze.dk

Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:01 #28
KORNFREAK// Hvis du kunne lave det, vil jeg blive glad

KEYSER SOZER, jeg skal have lavet lidt om på designet så det passer på min
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juni 2000 - 16:03 #29
rji@rji.dk << Bare giv mig din mail addy så er den 10-4 ..keysersoze, jeg HAR lavet den ;o)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:06 #30
JENS.Riis@rji.dk

Har du testet det.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juni 2000 - 16:08 #31
jada ;O)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:09 #32
På en nokia telefon?

Kan du hjælpe med opsætningen
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:15 #33
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:23 #34
KORNFREAK

VIL DU IKKE SENDE MIG SENDSMS.CGI
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juni 2000 - 16:25 #35
det er pointen, at "låne" en andens smssender..
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:27 #36
Det er pisse flot lavet. Kan du ikke lave sådan at man ikke behøves have en afsender.

Jeg kunne reklamerer får mobilemail, hvis du gad lave det sådan, at man røg tilbage på min egen side.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:32 #37
Kan vi ikke integrerer en telefonbog.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:36 #38
KORNFREAK,VIL DU IKKE HJÆLPE MIG
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2000 - 16:36 #39
rji@rji.dk> design er ikke svært at lave om på...

kornfreak> men har du et eksempel jeg kan se online eller nogle filer du gider sende??? jeg er ekstremt interesseret...

kim@soze.dk

Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:40 #40
NEJ det er det ikke
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:42 #41
KORNFREAK,

Jeg kan give dig reklame på rji.dk, hvis du gider lave det sådan at man kommer tilbage til min site
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 16:44 #42
KORNFREAK,

Det bedste ville være hvis man kunne gøre sådan at man ikke behøves en afsender. Det behøves man ikke inde på besked.dk
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2000 - 16:48 #43
rji@rji.dk> har du fået scriptet af kornfreak??? hvis, gider du så ikke sende til til mig på min mail???
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 17:12 #44
KEYSERSOZE,

Jeg har ikke fået filen
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2000 - 17:23 #45
ok... men jeg vil meget gerne se scriptet Kornfreak - jeg ved ikke om du gider sende det til mig... kontakt via min e-mail eller icq 32036024
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 17:26 #46
Jeg har fået koden. Hvis jeg sender dig den, vil du så ikke integrer din telefonbog
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juni 2000 - 17:33 #47
Eh...do i get some points for that? :O)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 18:03 #48
Ja, du får alle dem jeg kan give dig. Jeg opretter gerne 100 nye profiler og stiller dig spørgsmål som du får 60 point bare får at skrive hej tilbage
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2000 - 18:08 #49
rji@rji.dk> hvis du kan, så kan jeg sende dig telefonbogen så du selv kan gøre det....

hvis du ikke kan, så kan jeg ikke gøre det lige med det samme - er i gang med eksamen... først efter d. 26. :o(
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
13. juni 2000 - 22:42 #50
DET LYDER GODT,men jeg ikke lave noget med ASP, tror du stadig godt at jeg kan finde ud af det.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
14. juni 2000 - 00:40 #51
KORN >> Jeg vil da oxo gerne lige ha' en kopi af D script, hvis D kan lade sig gøre :o) Be' om...

trab@perlhosting.dk
Avatar billede kornfreak Nybegynder
15. juni 2000 - 22:42 #52
Hva..fik i det til at virke? :O)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
15. juni 2000 - 22:53 #53
Ja, se her

http://www.rji.dk/beta/smssender/index.shtml

Problemer:

Kan man ikke gøre sådan at man ikke behøves have en afsender, ligesom besked.dk

Kan jeg ikke få scriptet, da din baggrund ikke passer ind med min. Jeg kunne give dig reklame på min site.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
15. juni 2000 - 22:54 #54
Kornfreak, du skal jo også have din point nu. Men svar lige på dette først
Avatar billede kornfreak Nybegynder
16. juni 2000 - 11:42 #55
Hvad mener du? bagrund??
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
16. juni 2000 - 11:52 #56
baggrunden, er mørke grå på din side. Når der f.eks står beskeden er afleveret.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
16. juni 2000 - 11:54 #57
hehe...du ændrer da bare bgcolor="dinfarve" i scriptet? ellers send den, så fikser jeg den ;O)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
16. juni 2000 - 11:55 #58
Eh..jeg kigge lige lidt på sms'en..hvorfor er den nu en html fil? pointen er jo at der er i ASP så du kan "snuppe" outputtet?? det virker jo ik med html ;o)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
16. juni 2000 - 15:10 #59
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
16. juni 2000 - 15:13 #60
Kan du ikke ændre det i default.asp filen, hvis du stadigvæk har den. Men din sms-sender kører da på "html"
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
16. juni 2000 - 15:32 #61
KORNFREAK/

Skal man bruge andet en ASP filen. Skal man ikke bare køre den serveren, eller skal man lave en html, hvor formen skal være default.asp
Avatar billede kornfreak Nybegynder
16. juni 2000 - 16:07 #62
DOH..pointen er at bruge den cgifil på en anden server via DIN asp fil. Din server understøtter åbenbart ik "Server.CreateObject("Socket.TCP")" ;o) Selve cgifilen ligger jo på www.mobilmaild.dk ;o)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
16. juni 2000 - 16:14 #63
Sorry, jeg kan ikke ASP, kan du sende mig filen hvor den er rettet så jeg kan bruge den.

Eller kan det slet ikke du på min server
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
17. juni 2000 - 01:52 #64
JPS2MT; kunne du integrerer en telefonbog
Avatar billede jps2mt Nybegynder
20. juni 2000 - 00:01 #65
rji >> Sagtens..
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
20. juni 2000 - 11:17 #66
JPS2MT/Skal jeg så sende scriptet til dig.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
20. juni 2000 - 17:58 #67
rji >> Hvis D R D fra kornfreak her jeg selv fået D fra ham...

kornfreak >> Hvilket komponent skal man ha' installeret på sin server for at D script virker??
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
20. juni 2000 - 20:45 #68
D R D fra kornfreak
Avatar billede jps2mt Nybegynder
20. juni 2000 - 23:27 #69
rji >> Har du et telefonbogs script som skal integreres, eller skal jeg lave D??
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
21. juni 2000 - 01:27 #70
Kan du lave det vil det være helt kanont. Ellesrs så send din e-mail til rji@rji.dk, så mailer jeg dig en zip fil som jeg fant på netcoders.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
21. juni 2000 - 18:31 #71
rji >> Laver bare et i løbet af weekenden så. Regner med at kunne ha' D færdigt til på mandag.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
21. juni 2000 - 18:34 #72
Lyder godt. Husk ASP ikke php
Avatar billede jps2mt Nybegynder
26. juni 2000 - 19:06 #73
Jeg duer alligevel ikke til PHP...Såeh... :-)

Jeg har desværre ikke haft så meget tid som beregnet i denne weekend, men jeg vil se om jeg kan nå D hurtigst muligt...Noget tidspunkt hvor D SKAL være færdigt??
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
27. juni 2000 - 11:02 #74
Helst til på Fredag, men kan du ikke give mig en deadline, fra dig selv.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
29. juni 2000 - 23:41 #75
JPS2MT

HVORDAN GÅR DET?