Avatar billede cyber-worlds Nybegynder
26. marts 2002 - 14:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hvad er MySQL

hvad er 1 MYSQL??
Avatar billede ctv! Nybegynder
26. marts 2002 - 14:35 #1
en database!
Avatar billede ctv! Nybegynder
26. marts 2002 - 14:35 #2
hvis man kan sige det sådan...
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:36 #3
En database, hvor udtræk og indsættelser sker ved hjælp af SQL-sproget. Læs mere på www.mysql.com.
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. marts 2002 - 14:36 #4
Avatar billede cyber-worlds Nybegynder
26. marts 2002 - 14:37 #5
Ja men hva Bruges den til?
Avatar billede nadster Nybegynder
26. marts 2002 - 14:37 #6
taget fra www.mysql.com

"MySQL is the world's most popular Open Source Database, designed for speed, power and precision in mission critical, heavy load use. MySQL AB is the company owned by the MySQL founders."
Avatar billede cyber-worlds Nybegynder
26. marts 2002 - 14:38 #7
hva hedder Sådan 1 DataBase Hvor man har alle sine Downloads og Filer i?
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:38 #8
Den bruges til at lagre data - som alle andre databaser. :)
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 14:39 #9
MySQL er en gratis SQL-server, m.a.o. en database server hvor mange forskellige databaser kan håndteres.

Selvfølgelig kan den ikke helt de samme ting som Microsoft's SQL server, men den dækker nu de fleste behov på den ene eller anden måde.

Selve administrations delen til MySQL er prompt baseret mere eller mindre, men PHPMyAdmin kan bruges - hvilket også er gratis.

Jeg håber det besvarede det spørgsmål til fulde, ellers, tjaaee - så spørg du bare videre ;o)
Avatar billede cyber-worlds Nybegynder
26. marts 2002 - 14:40 #10
Jamen hva hedder Sådan 1 jeg lige skrev FØr      hva hedder Sådan 1 DataBase Hvor man har alle sine Downloads og Filer i?
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:41 #11
Man har ikke sine downloads og filer i en database, da det er yderst besværligt at arbejde med. Man lægger dem i en mappe, og lægger derefter placeringen på serveren i databasen. :)
Avatar billede cyber-worlds Nybegynder
26. marts 2002 - 14:42 #12
ok
Avatar billede cyber-worlds Nybegynder
26. marts 2002 - 14:43 #13
Hva Fanden skal jeg så Bruge DataBasen til?
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. marts 2002 - 14:44 #14
Heheh...
Hvis du nu vil have det sådan at folk fx. skal logge ind på din side kan du gemme brugernavne og kodeord i databasen
Avatar billede beldring Nybegynder
26. marts 2002 - 14:45 #15
sagt på en anden måde:
Der er ingen grund til at fylde sin database op med diverse filer, derfor lægger man blot et link til filerne i databasen.
Grunden til at du lægger det i en database, er at f.eks. kan en søgemaskine KUN søge i en database.

Selve søgemaskinen (eller andet), skal du så lave i f.eks. PHP, ASP, Pearl....eller andet.
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 14:46 #16
Du laver en database der indeholder eks. alle navnene på dine downloads, samt stierne til filerne. Derved kan du evt. lave en hjemmeside eller lignende, som trækker data ud fra databasen og lister dem efter bestemte valg, såsom film, spil og musik.
Avatar billede beldring Nybegynder
26. marts 2002 - 14:47 #17
Jeg vil stærkt anbefale dig at købe "Start på PHP" , eller "Start på SQL",
da de forklarer dig 100% hvad det er, og hvordan du laver det.
De bliver udgivet af "IDG", og du kan købe dem til 69 kr. her:
http://www.idgforlag.dk/
Avatar billede mortenfn Nybegynder
26. marts 2002 - 16:31 #18
Avatar billede holeinthewall Nybegynder
26. marts 2002 - 17:14 #19
En god start er også
www.webcafe.dk
Avatar billede beldring Nybegynder
28. marts 2002 - 06:41 #20
Hvorfor afviser du mit svar????