Avatar billede f.greibe Nybegynder
26. marts 2002 - 10:10 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

WORD ændret Normal.dot

Hej
Jeg har en normal.dot der er rettet til så den passer.
det er fint nok, men når der er en ny bruger på PCen så er det ikke min normal.dot men ORG nomal.dot der bliver brugt jeg kan selvfølgelig ændre det i de forskeldelige bruger profiler... men det er ikke det jeg vil jeg vil overskrive normal.dot med min egen normal.dot
Er der nogen der ved hvordan man gør det???

MVH F.Greibe
Avatar billede f.greibe Nybegynder
26. marts 2002 - 10:12 #1
det er MS2000/XP Word vi snakker om
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. marts 2002 - 11:09 #2
ja, du kopiere din normal.dot til de andres profiler hvor deres normal.dot bliver oprettet...
Avatar billede rvm Nybegynder
26. marts 2002 - 12:13 #3
Jeg ville aldrig lave en speciel normal.dot - netop fordi Word når den går ned selv laver en ny!!! Du kunne dog lægge Normal.dot ind i logon-scriptet, så brugeren får en ny normal.dot, hver gang de logger sig på computeren - på den måde kan du nemt reetablere en øddelagt normal.dot og du løser problemet med brugerprofilerne.

Nu ved jeg ikke hvorfor du har lavet en specielt normal.dot, men i de fleste tilfælde er det for at dele makroer (opsætning og skrifttype kan man nemlig bare styre i de enkelte skabeloner). En anden måde at dele makroer på er via Funktioner/Tilføjelsesprogrammer, hvor du tilknytter en skabelon med alle dine makroer (den kunne lægge på et netværksdrev) og så kalder makroerne via Application.Run -

På den måde "ejer" brugeren sin egen normal.dot (og kan derfor selv lave makroer, autokorrektur værktøjslinier og Autotekster - hvilket du hindrer dem i ved at du "ejer" nomal.dot - og derfor skifter den ud, når du har brug for det). Nu kan du bare skifte din skabelon som du har tilknyttet uden at det bliver til irritation for brugeren.

mvh

Richardt
Avatar billede f.greibe Nybegynder
26. marts 2002 - 12:20 #4
grunden til den nye normal.dot er at der er makroer med brevpapir og en knap til at åbne makroerne med det er rigtig med logon scriptet men jeg har en IT chef der ikke vil have det på den måde (for meget trafik på nettet Bla Bla)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2002 - 12:51 #5
Måske et dumt spørgsmål...
Men husker du at placere den i skabeloner-mappen?
Avatar billede piphans Nybegynder
26. marts 2002 - 13:22 #6
Ved du godt, at du kan lave en skabelon der indeholder de makroer og værktøjslinjer som hele organisationen skal bruge, og så i words filplaceringer lade start pege hen på mappen hvor denne skabelon ligger (skal naturligvis kunne læses af alle!)

På denne måde kan alle brugere selv disponere over deres normal.dotter, og så alligvel gøre brug af de fælles makroer.

mvh P
26. marts 2002 - 13:45 #7
Du laver din normal.dot med alle de ting du ønsker den skal have. så placerer du den på en netværksdrev alle har adgang til.

i word definerer du startup location til denne mappe - på alle brugeres word. (inkluder den i dit image hvis du anvender det.)

nu har alle de faciliteter tilrådighed og kan stadig lave egne ændringer uden at det ødelægger din normal.dot.

RVM´s løsning er også en mulighed
Avatar billede f.greibe Nybegynder
26. marts 2002 - 14:48 #8
Ja, det er nogle meget fine svar
til john ja men når der kommer en ny bruger på maskinen så kikser det
til PipHans Ja jeg har lavet en skabelon med alle makroer  Men det er det med trafikken
til Udvksl det er rigtigt men spørgsmålet går på om det er muligt at bruge min egen normal.dot for nye brugerer uden at skulle rette noget til via script...  undskyld jeg er så besværlig  ; (  Vh F.Greibe  ; )
Avatar billede rvm Nybegynder
27. marts 2002 - 12:18 #9
Du kan ikke gøre noget uden scripts, idet du ikke kan ændre Word's standardsinstillinger før word er installeret - og det bliver den først når den nye bruger logger på computeren.

Du kunne selvfølgelig få din IT-chef til at bruge "roaming profiles", der virker på den måde at brugeropsætningerne bliver kopieret fra serveren, når man logger på en ny computer - det er en meget almindelig opsætning - der netop løser dit problem og andre lignende...
Avatar billede f.greibe Nybegynder
27. marts 2002 - 12:57 #10
Tak for Hjælpen alle sammen
Nu har min chef indset at det ikke kan lade sig gøre scripts