Avatar billede killerdog Nybegynder
26. marts 2002 - 08:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win xp "hænger" under installation...

Når jeg starter min installation fra cd'en, så når den har indlæst alle diverse ting den skal bruge til installationen, så "hænger" den ved "Starting windows"... før jeg har fået lov til at gøre noget som helst... jeg ved at problemet er mit grafik kort, for når jeg tager mit nuværende kort ud... (MSI geforce 2 mx400 64 mb sdram) og sætter et hvilket som helst andet i, så går den igennem det hele og lader mig installere win xp... og bagefter kan jeg sætte mit normale grafik kort i igen, så kører det fint... jeg har ledt i microsoft's KB men fandt intet, jeg ved at jeg allerede har svaret, bare udskift mit grafik kort, men jeg kan ikke altid gå og låne grafik kort af folk, og jeg vil ikke købe et nyt, hvis i har nogen forslag...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. marts 2002 - 08:51 #1
har du loaded defaults i bios, før du går i gang?
Avatar billede killerdog Nybegynder
26. marts 2002 - 08:59 #2
Jeg har prøvet både fail-safe og optimized, ingen af dem virker bedre... "hænger" bare ved "setup is starting windows..."
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. marts 2002 - 09:04 #3
det er jo ikke nemt, hvis det er en hardwarefejl på grafikkortet...
men hvis det virker, når du bruger et andet kort under installationen og så bare knalder gf'et i bagefter, så er problemet vel til at leve med!?

Jeg har ikke rigtig nogen løsning på problemet :0(
Hvis man kunne starte med en anden driver, end den som XP finder og installerer, kunne det hjælpe måske, men det er jo lidt svært når det er i installationsprocessen..
Avatar billede killerdog Nybegynder
26. marts 2002 - 09:07 #4
*suk* så må jeg vel bare investere i et eller andet møg grafik kort.....
Avatar billede ricky Nybegynder
26. marts 2002 - 09:07 #5
øhhh... hvad er problemet ??? har det betydning for dig om du kan installere OS med eller uden dit grafikkort ? - jeg mener hvis det virker i sidste ende ??? eller har du tænkt dig at installere XP ofte på den samme maskine ?
Avatar billede killerdog Nybegynder
26. marts 2002 - 09:10 #6
Jeg eksperimentere meget med andre OS'er og de kan sommetider "ødelægge" min xp installation... og jeg kan ikke bare låne grafikkort hele tiden ;) man kan vel købe et eller andet møg kort....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. marts 2002 - 09:29 #7
mit råd til dig vil være: køb den blå avis og få fat i et eller andet tnt2 kort til 200 kr brugt - og brug så det...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2002 - 15:40 #8
jeg tror du misforstod hvad metal_hansen skrev, du skal ind i bios og Loade Default Setup og ikke Load Optmize.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:11 #9
lukketid?!