Avatar billede myggenm Nybegynder
25. marts 2002 - 18:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ram-problemer....skod

Jeg sidder med en:
Athlon th 1200
Asus A7M266 bundkort
256 mb Samsung DDR-Ram
2 * 60 GB IBM harddiske
Asus 7700 Geforce2
Kører XP -pro

Mit problem er at jeg har købt en Ramblok mere som er fuldstændig ens med den jeg har i....
Når begge blokke sider i sammen, går den totalt ned og går i blå skærm nogle gange....
Begge blokke kører fint hver for sig og i begge slots på bundkortet!!!
Har snakket med Midtdata hvor jeg har købt dem og det meste af min computer.
Det siger at de arbejder på sagen, men det er 4 måneder siden nu.....er god træt af dem og ville lige høre hvad i/folk havde af gode ideér....

MYGGEN
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. marts 2002 - 18:41 #1
har du prøvet at Loade Default Setup til en begyndelse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. marts 2002 - 18:41 #2
I bios selvflg.
Avatar billede carstengp Nybegynder
25. marts 2002 - 18:50 #3
Returnér lortet, og køb et andet sted er min vurdering. Giv dem en frist til at finde ud af det.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. marts 2002 - 00:19 #4
Hmm prøvet at geninstallere XP ? .. en ven har haft samme problem , og XP er meget "sårbar" over for ændringer i hardwaren nogen gange mere end andre gange. Men ihvertfald han geninstalleret XP eller lavet en Repair kan ikke huske præcis hvad han gjorde men det virkede ihvertfald efter der !
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2002 - 06:00 #5
Find/lån en anden PC og få testet de ramblokke sammen, så kan du da udelukke nogle ting.
Avatar billede congame Nybegynder
26. marts 2002 - 13:29 #6
Jeg har tidt haft problemer med discount-ram, man går og tror at det er styresystemet eller bios'en det er galt med.
Men i mange tilfælde er det pågrund af de ram du køber.
Jeg køber kun Kingston og Ibm, da man ved det virke. Du kan bruge bånker af penge på billig ram, der ikke virker. Eller købe ordentlig ram, og give en ekstra skilling for dem, men tilgengæld virker de også.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
27. marts 2002 - 00:24 #7
Han siger jo den er FULDSTÆNDIG ens .. så må det jo betyde det er samme fabrikant der er i .. og så burde der sku ikke være nogen fejl !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2002 - 08:38 #8
har du prøvet dem i en anden PC?
Avatar billede myggenm Nybegynder
27. marts 2002 - 18:10 #9
Hej igen....

Nu har jeg prøvet mig lidt frem igen Tirsdag d 26/3 , og fik sat dem i igen-
Det resulterede i blå skærm ved første opstart, men 2.gang ku jeg komme i Bio og lave load default-
Derefter kørte den scandisk 2-3 gange og pludselig genstartede selv 2 gange......irriterende!!!
Scandisken skrev at der pludseligt var noget ugyldigt i opstarten og ændrede det.....-
Men de blå skærme skrev enten fejl på min driver til grafikkortet :nv4_disp-dll    / eller Win32K.sys

Og ja det er de samme ramblokke, men prisen idag er jo meget billigere end da jeg ga 2200 for 1 1/2 år siden-GG!

Jeg er lidt blank for hvad jeg skal gøre men i skal alle ha mange tak for jeres gode og hurtige svar.....takker!

Har tænkt mig at geninstallere XP og prøve derfra- hvis den kan holde sig kørende og ikke genstarter eller går i blå skærm.....

MYGGEN
Avatar billede myggenm Nybegynder
27. marts 2002 - 18:12 #10
Jeg har ikke fået prøvet dem i en anden maskine endnu, da det ikke er alle der kører med DDR-RAM
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2002 - 19:39 #11
du skulle tage og prøve en Repair af WinXP før du installerer påny, det kan være at den så accepterer begge ramblokke.
Avatar billede myggenm Nybegynder
28. marts 2002 - 11:17 #12
Jamen det vil jeg da så prøve igen, men jeg hælder lidt til at det måske også kan være den XP-version jeg har, for jeg har lagt mærke til at det ikke er altid den ligger det samme ind på maskinen når man installere........altså opgraderingen...!
Har fået fat i en rigtig bootable xp-pro, så det var jo en mulighed.....!!!
Retaxes: du ville bare lave en repair fra CD ,ik???
Havde ellers tænkt mig at lave en "Ghost" og så formatere.....!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. marts 2002 - 11:56 #13
jo, jeg tænkte på en repair og det burde jo lykkes for dig, nu du har en anden version.
prøv det!
Avatar billede myggenm Nybegynder
30. marts 2002 - 16:39 #14
Hej igen!!!
Nu har jeg næsten lige fået min maskine op at stå igen, efter jeg prøvede at lægge xp ind over med de ekstra ram i, og der gik den totalt ned.....!!!
Den genstartede helt vildt og ændrede en masse i scandisk- og så startede den kun op med blå skærm......
Ikke engang fejlsikret kunne den håndtere, så det var jo ikke så godt!!!!
Nu har jeg opgraderet fra win 2000 og nu kører den næsten bedre end den nogensinde har gjort....lol!!!
Nu har jeg så lavet en Ghost af mit C-drev, så jeg hurtigt kan komme op at stå igen.....når nu jeg skal videre med mine forsøg....lol!

MYGGEN
Avatar billede myggenm Nybegynder
30. marts 2002 - 16:41 #15
Kunne forresten ikke foretage en repair, ved ikke hvorfor endnu....
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. marts 2002 - 16:43 #16
så går det da fremad, en repair kan du prøve en anden gang, den skal man kun bruge som en sidste udvej.