Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 12:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan???

Hej Eksperter!
Jeg har lige købt en blue orb køler til mit grafikkort. Men den køler der sidder på i forvejen kan jeg ikke få af. Den er nærmets limet fast. hvad gør jeg???
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
25. marts 2002 - 12:46 #1
Se om du kan få pengene tilbage??

Ellers bare pil den anden køler af, den sidder nok fast, med nogle "skruer",
Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 12:49 #2
Nej den gamle sidder limet fast. Det er det der er problemet.
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
25. marts 2002 - 12:52 #3
hvilket grafikkort har du?
Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 12:55 #4
Geforce2 gts
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
25. marts 2002 - 12:56 #5
hvilket fabrikat? Creative/ASUS eller...?
Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 12:58 #6
Det ved jeg ikke. Jeg har fået den igennem min fars arbejde. Det er en compaq computer hvis det kan hjælpe lidt
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
25. marts 2002 - 13:00 #7
hmmm...
så er vi ilde stedt... ;-(
Compaq er noget skrammel, som er lavet så man ikke kan pille ved noget som helst...
Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 13:02 #8
Jeg må da ku' få den gamle køler af på en eller anden måde.
Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 13:04 #9
Kan det være noget klæbrenekølepasta der sidder på???
hvis det kunne være det, hvordan får man så sådan noget af???
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
25. marts 2002 - 13:07 #10
tjah... det sku' man jo mene... men Compaq har det altså med at gøre det så surt som muligt for brugeren at rode ved hardwaren, så de er sikkert ene om at LIME køleren fast... Lyder sgu osse helt hovedløst at finde på sådan noget...

Men sidder der 2 stifte/skruer på køleren, som går igennem kortet?
Det gør der på de fleste grafikkort, og de er lige til at "klikke"/skrue ud...
Ellers tror jeg det ser sort ud, for hvis du skal til at bruge vold for at få den af, så er jeg bange for, det ikke kun er køleren, der går i stykker... ;-)
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
25. marts 2002 - 13:08 #11
jeg har ikke hørt om kølepasta, der limer.. og hele idéen med kølepasta forsvinder jo lissom osse, hvis det limer...
Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 13:11 #12
oki. Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu hvis der nu erandre der har en idé.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
25. marts 2002 - 13:34 #13
Nogen folk lægger deres grafikkort i fryseren 10 minutter, det gør limen "skør" og så kan køleprofilen med lidt vold og magt bare flippes af!
Jeg kan ikke selv tage ansvaret for mit råd da jeg ikke selv har prøvet det, jeg ved bare at andre har gjort det.
Avatar billede bobbels Nybegynder
25. marts 2002 - 13:41 #14
Vad med at gå in på compaqs hemside så kan du vel for bedre information om det hele
Det er kanske en jobbig computer ,men deres hemside er ret så god.
Avatar billede kimilion Nybegynder
25. marts 2002 - 21:23 #15
Jeg vil prøve det med fryseren.