Avatar billede silas Nybegynder
24. marts 2002 - 18:40 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

adsl forbindelse virker ikke

hey

Min mor skulle lige rydde op ved vores kabler og efter det virker vores adsl (tdc netexpress 1024/256) ikke. Jeg har kikket kablerne igennem med de ser ud til at sidde fint. jeg kan fint pinge 192.168.1.1, og alle vores telefoner og isdn forbindelse virker også fint. hjælp?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2002 - 19:23 #1
Har du haft slukket dit modem eller router? Måske har hun haft trukket kablet ud.
Avatar billede eagle123 Nybegynder
24. marts 2002 - 20:49 #2
Det kan være en fejl fra din udbyder altså teledanmark jeg kender nemlig nogle der også har teledanmark og deres går ned lidt tit.

Jeg mener at man kan ringe ind og få dem til at tjekke hvad der er galt så plejer det at køre igen
Avatar billede finn_rud Nybegynder
24. marts 2002 - 21:51 #3
Det kan godt være du kan pinge 192.168.1.1, der er sikkert din pc.
Internettet har ikke disse adr. prøv at pinge 193.88.44.22 eller www.dr.dk
Det kunne være et pc (IP) prob. eller gateway prob.
Kontroler dine ip adr.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
24. marts 2002 - 21:53 #4
Kører i igennem en router, switch eller adsl modem?? Har i flere comp. i et LAN, eller kun 1?
Avatar billede silas Nybegynder
25. marts 2002 - 13:16 #5
Vi køre fra adsl-router til hub og så er vores pcer sat i hubben også. 192.168.1.1 er routeren og den kan jeg fint få forbindelse til...jeg har på fornemmelsen det er tdc der fucker, men det virker lidt for tilfældigt at det sker på samme tid som nogen stik bliver hivet ud og sat i igen...
Avatar billede mrbeen Nybegynder
25. marts 2002 - 18:23 #6
Check dit kabel fra router til ADSL modem, se at lampen der sider ved det kabel lyser grønt ( der er link på )
Vær sikker på din Sync lampe på ADSL modemet lyser grønt
Prøv at lave en tracert www.dr.dk fra en promt her kan du se om den når ud gennem din router.
Avatar billede timbreuning Nybegynder
26. marts 2002 - 11:22 #7
Jeg har også prøvet noget lignende, dog uden at udstyret havde været rørt.
En sjælden (?) gang går udstyret i centralen i selvsving. Hos TDC kan de ikke se at der skulle være nogen fejl (og tror derfor at det er DIG der har fejlen), men.... når du har checket det hele skal du bede TDC om at nulstille forbindelsen. Der vil så gå 5 sekunder hvor linien er nede og derefter virker det hele igen. Lidt i stil med at køre Windoze 98.
Held og lykke
/Tim:-)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 00:06 #8
Har du fået svar på spørgsmålet?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
05. august 2002 - 17:19 #9
Hvad med at få lukket spørgsmålet...
Avatar billede silas Nybegynder
28. august 2002 - 23:48 #10
Sorry, havde lige misset at det ik var blevet lukket..