Avatar billede sg-impact Nybegynder
24. marts 2002 - 12:36 Der er 7 kommentarer

filer

Hai, jeg har lige fået et program af en ven, som indeholder 1 .nrg 1 .bin fil og 2 .nfo, han sagde at jeg bare skulle brænde det???
Nogen der ved hvad jeg skal gøre?
Gerne meget forståeligt, da jeg er ret noob :-D
på forhånd tark
//Impact
Avatar billede dsj Nybegynder
24. marts 2002 - 12:40 #1
.nrg er et såkaldt CD-billede. Det eneste du skal bruge er et godt brænderprogram som f.eks. Nero Burning Rom som er meget udbredt. I det går du bare op i menuen filer og vælger Åbn..

Så vælger du din .nrg-fil hvorefter Nero opsætter en cd-brænding og du skal bare trykke Brænd og OK (stort set).

/dsj
Avatar billede sg-impact Nybegynder
24. marts 2002 - 12:42 #2
hve så med de 3 andre filer? (jeg har fuld version nere :)
Avatar billede sg-impact Nybegynder
24. marts 2002 - 12:42 #3
even ik nere, men nero :D
Avatar billede dsj Nybegynder
24. marts 2002 - 12:52 #4
hehe - Jeg er ikke helt sikker med de andre, men måske er de lige meget, har du prøvet at brænde billedet.  .nfo er en fil som indlæser nogle beskeder til Windows og .bin er også en eller anden mere eller mindre betydelig system-fil.

Hvis nu det er et cracket program du skal brænde kan det være filer der skal til for at få det til at køre uden cd-key - for eksempel. De skal måske derfor bare lægges ind på cd'en umiddelbart efter du har åbnet din -.nrg-fil - prøv det :)
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. marts 2002 - 12:52 #5
nfo er en tekstfil. Den kan du læse med f.eks. wordpad eller notebook
Avatar billede sg-impact Nybegynder
24. marts 2002 - 12:55 #6
hva så med bin filen???
Avatar billede initializing Nybegynder
24. marts 2002 - 14:00 #7
.NRG = Brænd den fil med Nero
.BIN = Brænd den med FireBurner eller CloneCD
.NFO = En tekstfil som kan læses af alle tekst programmer

Og tror næppe på at det er et helt lovligt program du har anskaffet dig der siden disse filer er der.

-Martin